onedirectionsnovel.blogg.se

Everything about you -Del 8

Publicerad 2012-09-14 16:28:00 i Everything about you,

Previous:
 
När jag kommit en bit in i skogen fick jag syn på honom. Han satt hukad vid en palm med huvudet i händerna och verkade upprörd. 
-Harry, varför sitter du här? Vad har hänt? svarade jag försiktigt.
-Ehum, Åh Cesa.. Det är nånting jag måste berätta för dig. Han ställde sig upp och gick fram till mig.
-Vad är det Harry? frågade jag igen.
-Jag måste bara få säga det här till dig; Första gången jag såg dig föll jag pladask. Du är så underbar. Och jag gillar dig, sa han och flyttade sig närmre.
-Oh Harry, nej, nej det här går inte.. Jag känner inte så för dig..nej...mumlade jag.
Men han flyttade sig bara närmre och la handen på min kind samtidigt som han böjde sig fram och kysste mig.
 

 

Harry's perspektiv:
 
Jag kände mina läppar pressas mot hennes. Och i just det ögonblicket var jag lycklig, det var såhär jag ville ha det. Jag och Cesa, tillsammans. Men lyckan varade inte länge..
-Harry, nej! Det här går inte. Jag känner inte såhär för dig, jag är ledsen men jag och Niall är tillsammans. Jag gillar Niall. Jag är så ledsen, jag är så ledsen, mumlade hon om och om igen samtidigt som en tår rann ner för hennes kind.
Hon vände sig om och gick. Förtvivlat kollade jag efter henne medans hon ökade farten och sprang bort från mig. Men vad kunde jag göra? Jag satte mig ner och kände hur även mina tårar började rinna. Fan också, varför måste jag alltid börja gilla fel tjej? Vad var det för fel på mig egentligen, jag kommer aldrig hitta den rätte..
 
 
Cesa's perspektiv:
 
Jag kom rusande ut på stranden och såg att dom andra fortfarande var kvar i vattnet. Pjuh, dom kan verkligen inte få se mig såhär, tänkte jag och satte mig ner vid eldstaden. Tankarna snurrade som aldrig förr. Vad hade jag gjort? Hur kunde både Niall och Harry gilla mig? Jag måste nog vara världens värsta människa. Om Niall får reda på det här kommer han och Harry vara ovänner hela livet. Jag kan inte förstöra deras vänskap.. Jag såg hur Niall kom gående upp för stranden och torkade snabbt bort tårarna.
-Hey babe, vad är det? Varför gråter du sötnos? frågade Niall med sin sametslena röst.
-Ehm, jag saknar bara mamma och så.. svarade jag fast det egentligen inte var alls det jag tänkte på.
-Åh, Cesa.. Vi kommer få träffa dom snart! Vi kan ju inte vara här på ön hur länge som helst. Du ska nog se att allt blir bra, sa han och tog bort en hårslinga som fallit för ögat.
-Hey Cesa Niall! Vi ska ut i skogen och leta efter mat! Kommer ni med? frågade Zayn och Mimmi.
-Ja, vi kommer alldeles just! ropade Niall tillbaka.
Zayn och Mimmi höll varandra i handen och kysstes öppet. 
-Är dom tillsammans? frågade jag och gapade.
-Jo, dom berättade det när du var och letade efter Harry, svarade Niall.
Jag kände ett styng av svartsjuka när jag såg dem hålla på, offentligt dessutom. Jag och Niall hade ju valt att hålla vårt förhållande hemligt, ett tag iallafall.
 
Niall's perspektiv:
 
 
När vi hade gått in en bit i skogen hittade vi Harry som såg helt förstörd ut.
-Hey bro, vad har hänt? frågade jag bekymrat.
-Ähh, det är inget speciellt, svarade han tyst och fixade till håret.
-Okay, kommer du med och letar efter något att äta? frågade jag glatt.
-Aja, det kan jag väll göra, svarade han och slängde en orolig blick åt Cesa som gick bakom mig och pratade med Mimmi.
Förvånat kollade jag också bak och mötte Cesa's först dystra blick men sedan lös henne ansikte upp när hon la märke till mig. Vad var det på gång här? Varför var Harry så ledsen, hade Cesa gjort något konstigt? Det kunde jag knappast förstå, men något var ju fel. Man kände det i luften.
 
 
Harry's perspektiv:
 
Pjuh, Cesa hade inte sagt något om kyssen. Skulle hon ha gjort det skulle Niall definitivt inte vara så glad som han var nu. Jag kikade på henne och hon mötte min blick med ett ledset ansiktsuttryck sedan vände hon blicken ner i marken och fortsatte gå. Hon och Mimmi verkade ha en vild diskussion om massa saker och Mimmi fick berätta grundligt om hur Zayn och hon hade blivit tillsammans. När hade dom blivit tillsammans? Herregud vad mycket jag har missat på bara några timmar, tänkte jag och muttrade för mig själv.
Då och då klättrade Cesa upp i några träd och hämtade ner bananer och kokosnötter medans vi andra plockade någon sorts frukt och andra växter som Zayn sagt att var ätbara. Plötsligt började Niall och Zayn viska om något och jag måste anstränga mig för att höra vad de sa...
 
 
Niall's perspektiv:
 
Jag hade bestämt mig för att berätta om mig och Cesa för Zayn. Jag kunde lixom inte hålla det inom mig längre.
Jag hade kommit med iden att jag och Cesa skulle ha en myskväll en bit bort från lägret imorgonkväll och Zayn hade mer än gärna velat hjälpa till:
-Bra ide Niall, hon kommer älska det! Ni får tända en brasa en bit bort från lägret och äta massa frukt och lite av det godiset vi har kvar, viskade Zayn glatt.
-Ja, det blir jätte bra! Du vet, jag skulle villa spendera lite tid med henne ensam lixom. Bara hon och jag, svarade jag tyst och log.
-Jag förstår det, vi fixar allt tills imorgon kväll, okej? sa Zayn.
-Okey, tack så mycket! svarade jag och dunkade till Zayn lite lätt på ryggen.
-Zayn, Niall och Harry, jag tror vi måste börja gå tillbaka till lägret nu! Vi börjar bli vääldigt trötta! sa Mimmi.
När vi kom tillbaka till lägret satt Liam och Louis och grillade fisk över elden.
-Yaay, ni har fått storfångst, skrek jag och skuttade överlyckligt iväg till dem.
De andra skyndade sig efter och vi alla satte oss ner för att äta, jag var verkligen superhungrig!
 

 
Ojojoj, vad irriterad jag blev över det här inlägget! Vi hade nämligen strömavbrott precis när jag skulle publicera och efteråt var hela texten booorta, så jag fick skriva om allt igen! Men nu är den iallafall uppe! Kommentera bra nu så blir jag jätteglad! Hihi, kram! (:

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-09-16 21:27:58

Har varit borta hela helgen, så jag blev jätteglad när du hade lagt upp. Jättebra kapitel, med drama oxå!!:)<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela