onedirectionsnovel.blogg.se

Everything about you -Del 5

Publicerad 2012-09-11 16:51:00 i Everything about you,

Previous:
 
Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, alla verkade ha hittat något att göra förutom Cesa som satt vid eldstaden och verkade tänka på annat. Kanske skulle jag gå fram och prata med henne? Fast nja.. Det skulle kanske bli lite stelt. Hon var riktigt vacker, fast det verkade som om Niall gillade henne. Eller jag kanske bara inbillar mig? Jag gick till strandkanten och satte mig ner och tittade ut över havet. Solnedgången var verkligen vacker här. Men varför har ingen kommit och hämtat oss? Jag menar, vi är ju faktiskt kändisar så vad är felet? Så svårt kan det ju inte vara. Jag väcktes upp ur mitt drömmande av att Louis kom och satte sig brevid mig på stranden.
-Varför sitter du här alldeles ensam lille Harry? frågade han som om han pratade med en liten bebis.
-Jadu Lou, jag måste rensa tankarna lite.. Hur länge tror du att det tar innan någon kom
mer och hämtar oss?
-Jag vet faktiskt inte.. Men vi kan inte fokusera på det nu. Dom kommer nog snart ska du se! Nu måste vi bara försöka klara natten. Kom nu så går vi och käkar lite bananer! sa han och drog mig upp till lägret.
 
 

 
 
Niall's perspektiv:
 
Jag hade just fixat klart taket med Liam när Harry och Louis kom gående uppför stranden. 
-Tjenar killar, kommer ni och sätter er så ska vi försöka få igång elden? ropade jag.
-Vi är påväg Niall! Erkänn du vill bara få igång den för att du är så hungrig! Visst är det så? ropade Louis tillbaka och flinade.
-Du läste mina tankar, Lou! Tror du man kan grilla bananer? svarade jag och flinade mot honom.
-Säkert Niall, säkert, mumlade han tillbaka.
Vi satte oss ner runt elden, jag hamnade brevid Cesa och Liam, vilket jag absolut inte hade något emot. Mimmi plockade fram tändaren och var mycket noga med att tända på veden utan att slösa på tändaren.
Efter bara några sekunder brann elden med klar låga och värmen spred sig i den redan kyliga kvälssluften.
Jag sträckte mig efter min tröja och tog samtidigt en av filtarna som jag gav till Cesa.
-Tack så mycket Niall! sa hon och log mot mig.
-Ingen orsak, du såg ut att frysa lite, svarde jag och drog på mig min tjocktröja.
Samtidigt märkte jag att Harry iaktog oss och såg inte allt för glad ut. Vad kan han vara så sur för?
 
 
Zayn's perspektiv:
 
Vi hade gått igenom vilka som skulle vara vakna för att vakta elden. Liam hade erbjudit sig att ta första 'vakten' medans Louis sa att han kunde ta vakten framåt morgonen. Nu var det bara ett problem kvar. Hur skulle vi sova?
- Jag vill iallafall sova brevid Cesa, sa Mimmi och log mot Cesa som bara skrattade.
-Passar bra för mig! Bara jag får sova i mitten! krävde Cesa.
-Okej, någon till som vill sova i mitten? frågade Liam.
-Jaaag, ropade Harry och Niall samtidigt.
Cesa började fnittra och kollade lite förläget ner i sanden.
-Okej, Niall du sover brevid Cesa, sedan Harry och sedan Louis längst ut. Zayn kan du sova längst ut brevid Mimmi? frågade Liam och blinkade lite.
-Passar utmärkt för mig, svarade jag och log mot Mimmi som såg överlicklig ut.
Jag måste erkänna att jag faktiskt tyckte att det skulle bli mysigt att sova brevid Mimmi. Hon var så otroligt söt och vi skrattade väldigt mycket tillsammans. Och det verkade ju som om hon tyckte om mig också. 
 
 
Cesa's perspektiv:
 
Jag och Mimmi hade bestämt oss för att gå upp i skogen en bit för att 'gå på toa'. Jag väntade bakom ett träd medans hon gjorde sina behov. 
-Är du nöjd över sovplaceringen eller? frågade jag och flinade.
-Ha ha ha, ja det är jag verkligen! Tänk dig att få sova i Zayn's beskyddande famn heeela natten lång! svarade hon och skrattade glatt.
-Ojoj, ja jag kan ju inte klaga jag heller svarade jag och fnittarde till.
-Nej verkligen inte! En irländsk blondin som verkar avguda marken du går på kan du inte tacka nej till! sa hon sarkastiskt.
-Haha, kul Mimmi, kul! svarade jag sarkastiskt.
-Men det verkar som om någon blev lite svartsjuk? fortsatte hon tyst.
-Menar du Harry eller? frågade jag.
-Ja, var det bara jag eller verkade det som om de hade en liten fight om att få sova brevid dig? sa hon.
-Nej, jag märkte det också. Harry verkar ha varit lite sur ända sen vi kom hit. Jag hoppas jag inte har gjort något jag inte borde, mumlade jag tyst.
-Du har inte gjort något fel Cesa! Absolut inte! Jag antar att han börjat gilla dig lite, mumlade hon tillbaka.
Mimmi verkade vänta på ett svar, men fick inget. Jag blev förvånad över att hon trodde att Harry gillade mig. Jag menar jag ser han bara som en kompis och vi har bara känt varandra en dag typ. Inte kan väll jag gilla Harry heller? Jag gillar ju Niall, eller jag tror jag gillar Niall. Han har varit supergullig och fin ända sen jag träffade honom.. Den perfekta killen för mig verkade det som. Hur kan allt detta vara möjligt? Vi befinner oss mitt ute i ingenstans utan hjälp, utan mina föräldrar, utan ett riktigt hem, utan vatten, utan riktig mat. Varför har jag börjat känna såhär för Niall just nu och just här? Men jag kan ju inte direkt stänga av känslorna. Plötsligt blev jag helt förvirrad. Vad var det som hände egentligen?
 
 
När vi kom fram till lägret kröp jag direkt ner under en filt med Niall. Som tur var hade vi alla på oss våra varma OnePiceses som hade fått torka efter simturen från flyget till stranden och som nu var helt torra.Jag låg vänd med ansktet mot Niall's rygg och kände hur Mimmi andades mig i nacken. Plötsligt vände sig Niall om och hans ansikte var bara några centimeter från mitt. Jag kände hans varma andedräkt mot min kind och han flyttade sig närmre. Jag kunde inte ligga still utan flyttade mig också närmre. Han lyfte sin arm och la den runt min midja för att dra mig ännu närmre. Och där låg jag sen, med pannan mot hans bröst och bara njöt. Jag kände mig så glad och trygg här i Niall's famn. I det ögonblicket insåg jag att det var här jag hörde hemma.
 

 
Vad romantiskt! Hoppas verkligen att ni gillar den här långa delen! Den har jag fått slitit med ett tag nu, blev faktiskt rätt nöjd. Kom ihåg att kommentera nu, så blir jag jätte glad! Älskar ju era kommentarer! Kram! ♥
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-09-11 19:17:09

Naaaawww, shit va gulligt!! Love Niall!<3 Började nyss läsa din nivell, och den verkar jätterolig! Jag stannar kvar!:)<333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela