onedirectionsnovel.blogg.se

Everything about you -Del 4

Publicerad 2012-09-10 17:30:00 i Everything about you,

Previous:
 
- Det kommer antagligen bli kallt inatt så vi skulle behöva fixa något sorts tak ifall att det börjar regna, sa han.
-Ja, har någon någonting som skulle kunna hjälpa? svarade Louis
Mimmi reste sig efter hennes väskor och öppnade dem. Hon plockade ut två filtar och en kudde. Samt tändare, nagelkit, borste, två bikins, två tjocktröjor, tre linnen, smink, mobilladdare, deoderant, parfym, ett par tights ett par mjukisbyxor, en ficklampa, en klänning, tre tidningar, massa godis och en cola.
-Jag tänkte att jag skulle behöva de här på flyget och ifall att vårt bagage skulle ha kommit fel, sa hon lite generat.
Alla började skratta och Zayn sträckte sig efter kudden som han sedan satt med hela kvällen.
Vi kom överens om att göra upp ett enkelt läger. Liam, Zayn, och Louis skulle hämta palmblad till 'sängen' och taket. Jag, Niall, Mimmi och Harry skulle samla ihop något att äta. Så vi började vår vandring in i skogen.
 

 
 
 
Mimmis perspektiv:
 
-Vad tror ni man skulle kunna äta? Jag är dööhungrig! gnällde jag.
-Typ bananer verkar det finns gott om men dom är så högt upp! Någon som kan klättra? frågade Harry.
-Nja, men jag kan väll typ klättra, sa Cesa.
-Jamen JA, ni skulle se henne på gympan! Cesa klättrar som en apa, haha! svarade jag.
-Hahha, show us your skills! sa Harry och stannade vid ett bananträd.
 
 
När hon nått toppen började hon slänga ner ett tjugotal gröna bananer. 
-Räcker det där för ikväll eller? Dom andra är så högt upp! skrek hon från trädet.
-Jaja, kom ner nu och var försiktig, ropade Niall.
När Cesa började klättra ner så försiktigt hon kunde, började jag automatiskt tänka på de timmar vi spenderat på den här tropiska ön mitt i ingenstans. Var va vi egentligen? Varför hade ingen kommit och hämtat upp oss? Varför fungerade inte våra mobiler? Ingen täckning antagligen. Jag kunde inte låta bli att tänka att det kunde ju ha varit värre. Vi hade ju iallafall 5 snygga och starka killar med oss. Och han där Zayn var verkligen söt...Men jag kände mig ändå rädd, väldigt rädd för den kommande natten.
 
 
Cesas perspektiv:
 
Väl tillbaka vid lägret hade Zayn, Liam och Louis redan börjat laga ett tak mellan två hängträd. Det såg faktiskt riktigt bra ut. Jag satte mig ner i sanden och tog av mig min tjocka tröja samtidigt som jag märkte att Niall studerade mig. Jag vände mig om och log mot han och han kollade förläget ner i marken medans ett leende smög sig fram på hans läppar. Gud så fin han var, tänkte jag..
-Vad tror ni om att vi gör upp en eldstad här i mitten av lägret? frågade Louis plötsligt.
-Ja, bra ide Lou! Det kommer nog bli kallt senare när temperaturen sjunker, sa Liam. 
Louis gick stolt iväg och hämtade några ganska sora stenar som han placerade i en ring på marken. Mimmi satte sig ner brevid Zayn som höll på och fixade med palmbladen i sanden, där vi skulle sova.
-Behöver du hjälp? frågade hon.
-Ja gärna, du kan ta tag där och försök fixa det tätt på marken! svarde Zayn med ett leende.
Jag märkte tydligt att det var något på gång mellan dom, även fast dom bara känt varann i några timmar. Var det kanske något på gång med mig och Niall? Han var riktigt söt och otroligt snäll iallafall. Och det verkar ju lite så, med tanke på alla blickar och leenden, fast har inte Harry också kollat lite extra ibland? 
 
 
 
Harry's perspektiv:
 
Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, alla verkade ha hittat något att göra förutom Cesa som satt vid eldstaden och verkade tänka på annat. Kanske skulle jag gå fram och prata med henne? Fast nja.. Det skulle kanske bli lite stelt. Hon var riktigt vacker, fast det verkade som om Niall gillade henne. Eller jag kanske bara inbillar mig? Jag gick till strandkanten och satte mig ner och tittade ut över havet. Solnedgången var verkligen vacker här. Men varför har ingen kommit och hämtat oss? Jag menar, vi är ju faktiskt kändisar så vad är felet? Så svårt kan det ju inte vara. Jag väcktes upp ur mitt drömmande av att Louis kom och satte sig brevid mig på stranden.
-Varför sitter du här alldeles ensam lille Harry? frågade han som om han pratade med en liten bebis.
-Jadu Lou, jag måste rensa tankarna lite.. Hur länge tror du att det tar innan någon kommer och hämtar oss?
-Jag vet faktiskt inte.. Men vi kan inte fokusera på det nu. Dom kommer nog snart ska du se! Nu måste vi bara försöka klara natten. Kom nu så går vi och käkar lite bananer! sa han och drog mig upp till lägret.
 
 

 Tankar om denna del? Kommentera gärna! Det är så roligt att höra vad ni tycker! Jag kommer frånochmed nu försöka uppdatera med en ny del varje dag.. Men ibland kan det bli lite svårt om jag har mycket att göra. Jag ska iallafall försöka. Och om ni kommenterar mycket kommer det definitivt upp en ny del snabbare!
Kram!

Kommentarer

Postat av: Jenna

Publicerad 2012-09-10 19:01:39

nice del! du skriver faktsikt riktigt bra, keep it up!
xoxo

Postat av: Majmona

Publicerad 2012-11-03 10:22:29

Detta låter som Flyg 29 Saknas :) Vilket är väldigt kul för jag gillar den serien! Ass bra Kapitel :) KRAM :) xxxxxx

Svar: Hehe, jo kanske lite liknande! xx :)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela