onedirectionsnovel.blogg.se

Everything about you -Del 3

Publicerad 2012-09-09 15:47:14 i Everything about you,

Previous:
 
-..Hallå Niall, sover du? viskade Cesa.
-...öhm, jo.. Eller nejnej, jag är vaken, klarvaken! Jag ha inte sovit! Jag är jätte pigg!
-Hahah, ta det lugnt Niall, du är lite yrvaken. Jag tänkte bara fråga om du ville ha något att äta, vi har nästan flygit 7 timmar..
Plötsligt började planet guppa oroligt och säkerhetsbältes-knappen började blinka. Kaptenen ropade i högtalarna  att vi skulle knäppa fast oss och vara lugna för vi körde igenom ett oväder. Mimmi, Zayn och Harry som hade sovit vaknad med ett ryck. Och jag kände hur planet började sjunka.
 

 
Cesa's prespektiv:
 
 
Det blev knäpptyst i hela flyget. Sedan började barnen skrika och föräldrarna försökte hysteriskt lugna ner dem. Jag kollade på Niall och han kollade på mig. Vi sa ingenting men visste att det här inte var bra.
-Cabin Crew, we need you in cockpit immediately, ropade kaptenen i högtalarna. 
Jag vände mig snabbt om till Mimmi som såg ut att just ha vaknat ur en mardröm. Herregud, vad är det som händer?tänkte jag. Då hörde jag smällen från vänstra sidan av flygplanet. Motorn.
-Oh shit, var det ända jag fick fram. 
Mimmi bara gnydde brevid mig och vi störtade mot marken. Det kändes som ett gapande hål i magen och Niall greppade min hand samtidigt som jag tog tag i Mimmis. Några sekunders väntan och sen kom smällen.
 
 
Rök, massa rök var det första jag lade märke till. Någon försökte dra upp mig från sätet, Niall. Han knäppte upp bältet och började dra mig mot utgången.
-Nej, vänta! Mimmi, måste rädda Mimmi! skrek jag medans klumpen i halsen fortsatte växa. 
Mimmi vaknade plötsligt till och kravlade sig mot mig samtidigt som hon greppade tag i handväskan och sedan bagaget.
-Låt det va Mimmi vi måste ut!! skrek jag. 
Jag fick inget svar men såg att hon kom krypandes efter mig. Jag fick syn på Harry och Zayn som redan var vid utgången. Liam eller Louis såg jag inte till.
-Vi har nödlandat i vattnet, skrek Niall. Vi måste hoppa!
Harry puffade mig framför honom och sedan var jag i vattnet. Jag hörde två plask efter mig, men kunde inte kolla vem det var. Jag fortsatte simma efter Niall och hoppades innerligt att det fanns land i närheten.
 
Efter vad som kändes en evighet nådde vi äntligen fram till land. Jag kravlade mig upp på sandstranden och la mig brevid Niall och Liam.
-Klarade alla sig? Var är Mimmi, Zayn Harry och Louis? grät jag fram.
-Zayn, Mimmi, Harry och Louis är där borta! sa Liam och pekade. 
Vi kröp bort till dom och jag slängde mig om halsen på Mimmi.
-Herregud, du lever! Jag trodde du hade drunknat! pep jag fram.
-Nej, jag lever nog..hulkade hon fram.
-Har ni sett om någon annan har överlevt? frågade Liam.
-Nej ingen.. Det var helt tyst från bakre delen av planet efter krashen.
Då hördes en smäll, en väldigt stor smäll. Så vi vände oss om och såg planet i vattnet explodera i tusen bitar.
 
 
Vi hade nu vart här i kanske två timmar. Allt hade lugnat sig lite. Vi satt alla på stranden och Liam försökte gå igenom vad vi måste göra för att klara natten.
- Det kommer antagligen bli kallt inatt så vi skulle behöva fixa något sorts tak ifall att det börjar regna, sa han.
-Ja, har någon någonting som skulle kunna hjälpa? svarade Louis
Mimmi reste sig efter hennes väskor och öppnade dem. Hon plockade ut två filtar och en kudde. Samt tändare, nagelkit, borste, två bikins, två tjocktröjor, tre linnen, smink, mobilladdare, deoderant, parfym, ett par tights ett par mjukisbyxor, en ficklampa, en klänning, tre tidningar, massa godis och en cola.
-Jag tänkte att jag skulle behöva de här på flyget och ifall att vårt bagage skulle ha kommit fel, sa hon lite generat.
Alla började skratta och Zayn sträckte sig efter kudden som han sedan satt med hela kvällen.
Vi kom överens om att göra upp ett enkelt läger. Liam, Zayn, och Louis skulle hämta palmblad till 'sängen' och taket. Jag, Niall, Mimmi och Harry skulle samla ihop något att äta. Så vi började vår vandring in i skogen.
 

 
Ojoj, en flygkrasch! Spännande! Så vad tycker ni om novellen hittills? Var duktiga på att kommentera så kommer det upp en ny del snart! Kram!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-09-09 19:12:07

Wow, spännande! när kommer nästa upp?

Postat av: juwe

Publicerad 2012-09-09 20:50:41

Hej jag börja läs din novell idag ok kan inte sluta faan vilken bra novell du har älskar din novell.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela