onedirectionsnovel.blogg.se

Everything about you -Del 13

Publicerad 2012-09-27 16:56:30 i Everything about you,

Previous:
 
-Oroa dig inte sötnos, jag slår vad om att dom kommer när som helst, sa jag tröstande och la min arm om henne.
Men min mening tröstade verkligen inte så mycket. Liam sjönk trött ner i skräddarställning där han satt. Harry satt stelt brevid Cesa som fortfarande satt trött i Niall's famn. Louis fixade tyst med frukten och Mimmi och jag satt också tysta och kollade på varandra. Jag visste att något var fel, annars skulle dom ju ha hämtat oss, och jag kände paniken komma.
 

  
 
Cesa's perspektiv:
 
Stämningen var verkligen inte på topp den här morgonen. Jag var iallafall glad över att gårdagen med Niall var så perfekt som den kunde bli. Men nu kände jag att jag ville bort härifrån. Jag blev så otroligt rastlös av att bara sitta ner hela dagarna och göra absolut ingenting. Så egentligen borde jag ju blivit glad över Harry's ide..
-Hörrni, jag orkar inte bara sitta här och vänta på ingenting lixom. Jag vill ut och röra på mig, så kommer någon med runt här på ön? frågade han och log hopfullt.
Alla stönade men jag sken upp över iden och det märkte Niall..
-Jag tror ingen av oss är så sugen på att lämna lägret just nu, men Cesa du borde gå! Jag märker ju hör rastlös du blir av att bara sitta här, sa han och tryckte min hand.
-Ja Cesa, kom igen nu! Det blir kul! sa Harry glatt.
-Mmh, ja du har väll rätt Niall.. När ger vi oss iväg då? frågade jag och kollade upp på Harry som sken upp i ett stolt leende.
-Nuu! Vi packar med lite grejer och sen går vi, ju förr desto bättre! sa han hurtigt.
 
 
Niall's perspektiv:
 
-Lova att vara försiktig nu då, och kom tillbaka imorgon! Lova! sa jag ledset och höll Cesa hårt i min famn.
-Jag lovar, älskling! Du måst också vara försiktig. Inget får någonsin hända dig, sa hon och kysste mig passionerat.
-Såklart! Älskar dig, viskade jag i hennes öra och kände hur hela jag pirrade. Det var sjukt hur kycket jag älskade den här tjejen!
Harry hade redan börjat gått upp längs stranden men vände sig om och kollade efter Cesa..
-Kommer du eller? frågade han otåligt.
-Jaja, Harry! Älskar dig mest Niall! Hejdå Mimmi, hejdå killar! Vi ses snart! ropade hon och hängde väskan med alla nödvänligheter på axeln.
-Puss Cesa, va försiktig! ropade Mimmi och killarna vinkade ivrigt.
Jag kollade när hon gick iväg och det kändes så tomt. Hela jag kändes tom utan henne..Men hon blev bara ledsen av att stanna kvar här så det är ju lika bra att hon fick komma ut och röra lite på sig! De kanske tillochmed hittar något som vi kan behöva, och jag vet ju att hon är säker när hon är med Harry. Han måste ju ta bra hand om henne, det gör han med alla!
-Hey Niall, kommer du eller? ropade Zayn.
-Jaja, jag kommer! ropade jag tillbaka och började springa mot de andra.
 
 
Harry's perspektiv:
 
Äntligen fick jag vara ensam med Cesa! Som jag har längtat! Nu skulle hon verkligen få lära känna mig och sedan kan hon ju bestämma om hon fortfarande vill ha Niall. Jag kände mig lite ledsen för Niall's skull, det var fel av mig att känna såhär. Och jag visste det. Men vad kunde jag göra? Jag gillade verkligen Cesa och jag måste få henne, tänkte jag beslutsamt.
-Så vilket håll ska vi gå? frågade Cesa och kollade på mig.
-Vi kan väll fortsätta rakt in här bara och försöka ta oss uppåt, till ett berg eller något sådant, svarade jag och sträckte fram handen mot henne för att hjälpa henne med väskan.
-Aa, bra ide! sa hon och ryggade snabbt bakåt.
-Ta det lugnt Cesa, sa jag och skrattade. Jag skulle bara hjälpa dig med väskan! Inte ska du behöva bära på den heller!
Hon såg förvånad ut och tittade snabbt ner i marken.
-Oj, jaha förlåt, sa hon generat och gav mig väskan.
-Du kommer aldrig låta mig röra dig igen va? frågade jag ledset.
-Nej alltså jag menade det inte så.. Förlåt mig, jag vet bara inte hur jag ska bete mig runt dig, sa hon tyst och kollade blygt upp.
-Bete dig som vanligt bara! Är du orolig över det där som hände förut? frågade jag och kollade henne i ögonen.
-Ja.. Lite om jag ska vara ärlig. Så försök inte med något sånt igen! Jag är med Niall, och jag är lycklig med honom.. sa hon bestämt.
-Ja vi får väll se efter den här dagen, du kanske ändrar dig, sa jag självsäkert och med den hesa rösten jag märkt att hon älskade.
 
 
Cesa's perspektiv:
 
Ajj nej, fan. Oj gud vad sexig han var när han lät sådär. Jag tittade snabbt ner i marken och märkte att ett litet leende smög sig upp på mina läppar. Han var så otroligt snygg. Men jag visste att det här var fel. Han kan inte göra såhär mot Niall. Vad menade han egentligen med att jag kanske skulle ändra mig? Jag skulle aldrig kunna svika Niall, det var honom jag älskade. Jag kunde ändå inte ljuga för mig själv, jag gillade Harry också. Han var också speciell. Vad skulle riktigt hända den här dagen?
 

Sådärja! Äntligen en ny del! Förlåt nu för att jag inte lagt upp en ny del! Min dator är ännu inte lagad, men snart så! Kommentera vad ni tycker nu så kommer en ny del snabbare! Kraaam!
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-09-27 19:24:11

Nej men ÅHHH, vilket spännande kapitel! Och nästa blir säkert ännu bättre! Längtar!:)
Jättebra kapitel!!:D<33

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela