onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 4

Publicerad 2012-10-30 20:17:26 i Next to you,

Previous:
 
-Jaha, okej, sa Brianna och log gillande mot mig. Jag visste precis vad hon tänkte,' snygg kille du hittat, Ali. Vad gjorde ni igårkväll då?' Jag fnissade åt Bri och åt hennes nyfikna blick. Cody kollade förvånat på mig och jag fnissade bara. 
-Du Ali, du glömde ge mig ditt nummer igår btw, sa Cody och kollade på mig.
-Ehm, justja, svarade jag märkte att Bri och Kaylie redan fått igång ett samtal med de andra killarna. Cody räckte fram sin mobil och jag knappade snabbt in mitt nummer.
-Jag messar dig så får du mitt sen, vi ses, sa Cody och blinkade åt mig.
-Vi ses, svarade jag och såg på hur killarna gick iväg neröfr korridoren med Cody först i klungan, såklart.


 
 
Brianna's perspektiv:

Efter skolan skyndade vi oss till Ali's lyxiga stora Range Rover. Vi skulle hem till Ali och göra oss i ordning för kvällens middag, då hela gammla klassen skulle träffas, inklusive Harry. Jag och Kaylie hoppade in i det stora begie-färgade sätena. Hela bilen utstrålade lyx, vilket inte var så konstigt Ali's familj var stormrik. Och inte nog med den här bilen hade hon också en röd cab, som då skulle användas på sommaren. Jag kunde inte låta bli att bli lite avundsjuk, allt detta för en 18-årig tjej, hon behövde inte ens två bilar. Men varje gång jag kände avundsjukan komma kom jag alltid ihåg att Allison aldrig någonsin skröt. Hon var väldigt noga med att inte skryta. Och därför tyckte jag att hon faktiskt förtjänade detta.
-Så vad vill ni ha på er ikväll? frågade Ali och log mot oss i backspegeln. Hon hade lovat oss att få låna något av hennes klädesplagg, eftersom hon aldrig skulle kunna använda allt. 
-Jag skulle vilja ha kjol med någon snygg topp till, sa Kaylie och log drömmande. Hon älskade kläder så att få frossa i Ali's walk in closet var en ren dröm för henne.
-Det ska vi nog kunna fixa! sa Ali glatt och körde om några bilar på motorvägen.
-Du då, Bri? Vad vill du ha på dig? frågade hon och svängde av från motorvägen och in på en lite mindre väg, som sedan skulle leda till alla rika villor.
-Ehm, jag har ingen aning, svarade jag förtvivlat. Mode var verkligen inte min grej. Jag såg varken ut som Kaylie, som förövrigt var smal och väldigt söt. Och verkligen inte som supersnygga Allison med sitt modellliknande utseendé. Jag var mer kraftigt byggd, inte fet men  med mera kurvor lixom.
-Ähh, det är lugnt Bri, jag och Ali ska hitta den perfekta outfiten för ikväll ska du se! Tacksamt log jag mot dem och kände hur bilen stannade vid den stora uppfarten.
 
 
Kaylie's perspektiv:
 
Allison tröck vant på den lilla bärbara knappen i bilen och den stora skyddande grinden åkte automatiskt upp. Vi åkte långsamt in till den stora uppfarten med en stor snöklädd fontän i mitten. Allison parkerade bilen och plockade med sig handväskan och fortsatte sedan uppför den stora prydliga marmortrappan. Själv stannade jag storögt upp och kollade på ungefär vart femte steg. Hur många gånger jag än var här vande jag mig aldrig vid den underbara trädgården, fontänen eller den stora atelljén precis innanför dörren. Golvet avspeglade nästan allting i rummet, så putsat var det. En stor glimmande kristalllampa lyste från taket och gav en drömliknande syn. Plötsligt kom Ali's vita chihuahua springande nerför trappan.
-Coco, gulle, hej sötnos! utropade Ali och böjde sig ner för att lyfta upp henne i famnen. Coco slickade nöjt Ali's vänstra kind. Och jag sprang fram för att hälsa. 
-Hihi, kolla vad glad hon är för att matte är hemma! sa Ali och skrattade. Jag sneglade på Bri som skrattade åt Cocos nöjda ansiktsuttryck när hon fick bäras runt av Ali.
-Du Ali, klockan är extremt mycket. Vi måste verkligen skynda oss om vi ska hinna, utropade jag efter att ha kollat klockan och vi skyndade upp för den breda stentrappan.
 
Allison's perspektiv:

Efter mycket lockande, plattande, sminkande och bytande av kläder hade vi äntligen fått fram de perfekta outfitterna. Men nu hade vi verkligen bråttom till rastaurangen. Den här gången hade en taxi hämtat upp oss och vi närmade oss Grillen.
-Är du nervös Kaylie? frågade jag eftersom jag märkt att Kaylie blev lite tyst.
-Mhh, jo lite faktiskt. Egentligen kan jag inte förstå varför men det känns bara nervöst. Tänk om Harry har förändrats på något sätt? Tänk om kändisskapet gjort honom dryg eller något, sa hon tyst och kollade oroligt på Brianna.
-Var inte orolig Kaylie! Har han förändrats så har han, men jag skulle inte tro det. Vi var kompisar och förhoppningsvis kommer allt gå tillbaka till hur det var förut, sa Brianna lugnade och log. Kaylie lutade sig mot mig och log.
-Ja, det hoppas jag, mumlade hon innan det var dags att gå ut. Snön låg perfekt utanför restaurangen och julbelysningen lyste upp stället riktigt vackert. Jag kände igen alla ansikten som pratade ivirgt i mun på varandra.  Alla från vår gammla klass var här. Där var Adam, Sally, Kelly, Jenny, James och.. ett ansikte jag inte sett förut, iallafall inte i verkligheten, Harry.
 
 Sådärja, del 4 uppe! Jag tänkte bara berätta att jag har fått väldigt många nya läsare hit till bloggen, så välkommna hit! Hihi :) Jag uppskattar verkligen om ni kommenterar, även novellen Everything about you ifall att ni börjat läsa den. Och såklart också den här novellen! Så nu skulle jag vilja testa om ni kan kommentera minst 20 kommentarer från olika personer innan jag skriver en ny del. Jag vet att ni klarar det mer än väl, speciellt nu med så många nya läsare. Så kommentera för mera! :)
 

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-10-30 22:21:13

Grymt bra! Och jag verkligen älskar din design! :D

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-10-30 23:34:02

Skitbra del! Längtar tills nästa! :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-10-31 20:36:13

Åhh, vilket bra kapitel! Kul novell du har!:) Längtar till nästa kapitel!:D <33

Postat av: Kaylie

Publicerad 2012-11-17 11:03:44

Bästa!<3

Postat av: Julia

Publicerad 2012-11-17 11:04:01

Asså aahhhh! gud va bra!

Postat av: Märta

Publicerad 2013-01-26 08:04:12

Jag tycker denna novellen är jättebra! Dock skulle jag vilja ge dig ett litet tips, haha. Detta kommer låta helt "bessewiessrigt" men det heter inte 'tröck', det heter 'tryckte'. Det var den enda saken jag tyckte var lite störig! :)
Annars tycker jag bara att du ska fortsätta skriva, för du är duktig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela