onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 3

Publicerad 2012-10-29 17:00:00 i Next to you,

Previous:

-Går vi i samma skola? frågade jag istället och drack lite av saften.
-Ehm, ja. Jag spelar i skolans fotbollslag. Har du aldrig sett mig? frågade han förvånat.
-Heh, nej faktiskt inte, småljög jag fastän jag sett han flera gånger i korridoren och på planen.
-Jaha, jag har iallafall sett dig fler gånger, erkände Cody och log mot mig. Förvånat kollade jag upp och jag kunde inte låta bli att le tillbaka. Cody verkade faktiskt vettig, lite mystisk i början men han var iallafall ärlig.
-Har du lust och se mitt rum? frågade jag och satte tallriken på diskbänken.
-Ja okej, svarade han och reste sig upp. Då först såg jag hur lång han var. Han var väldigt tränad och håret låg perfekt. Och dumt nog så märkte han att jag studerade honom, och han log snett. Snabbt vände jag bort blicken och började gå mot trappan, generad som jag var. Det blev inte heller bättre av att han gick precis bakom mig i trappan. Då var jag otroligt glad över mitt val av jeans istället för kjol idag.
 
 

 
 
Brianna's perspektiv:

-Vakna Bri, vakna! Vi måste skynda oss nu.. ropade Liliy och sprang hysteriskt runt sängen.
-Ehm, va? mumlade jag och tröck kudden över anisktet.
-Vi ska till skolan Bri, skyyynda! ropade Liliy och sprang ut till köket. Skola? Ja men gud, det är ju måndag och jag har försovit mig. Fan. Jag skyndade mig upp och drog snabbt på mig ett par svarta jeans och en vit stickad, mysig tröja medans jag snabbt borstade genom håret. 
-Har du ätit nånting, Liliy? ropade jag medans jag snabbt fixade till sminket.
-Jo, jag åt två mackor och drack lite O'boy, ropade Liliy och kom springandes med en smörgås med ost till mig. 
-Naw, tack sötnos! sa jag och tog tacksamt emot mackan. Ibland kunde Liliy vara underbar men ibland en ren plåga.
-Skynda dig ner nu och ta på dig ytterbyxorna också, det verkar vara riktigt blåsigt ute idag! sa jag och greppade   väskan och rusade nerför trappan. Samtidigt försökte jag gluffsa i mig mackan men det lyckades inte så bra. Halva mackan låg i trappan men det fick jag ta hand om sen. 
-Hejdå  Liliy, och gå hem direkt efter skolan! ropade jag åt henne från gatan.
-Okej, hejdå Bri! ropade hon och vinkade glatt. Snabbt drog jag fram mobilen ur bakfickan och tryckte fram klockan. 09.04. Fyra minuter sen, alltså. Tur att vi har matte första timmen, tänkte jag för mig själv och sprang in genom de stora dörrarna till skolan.
 
 
Kaylie's perspektiv:

Jag hade just börjat räkna när Brianna kom inrusande genom dörren och ursäktade sig snabbt. Lärarn bara nickade och log. Tur för henne, tänkte jag och flinade mot henne när hon satte sig ner brevid mig.
-Försov mig, mumlade hon och plockade upp matteboken ur väskan.
-Hahah, okej. Men det är lugnt vi slutar tidigt och ska först träffa Harry vid 5, vid grillen, viskade jag och log stort.
-Skönt, måste verkligen bättra på sminkningen! Det blev liiite stressigt imorse, viskade Bri och log snett mot mig. På något sätt visste jag att den här dagen skulle bli awesome. Jag skulle få träffa Harry, det var snart jullov och jag skulle bara mysa med mina allra bästa vänner. Allting var topp helt enkelt.
 
Allison's perspektiv:

Jag, Kaylie och Brianna hade bestämt oss för att luncha tillsammans, som varje annan dag. Men idag serverades julbord i matsalen. 
-Hey! Hur var matten? frågade jag dem.
-Jo chill! Ska vi gå in eller? frågade Brianna som tydligen var väääldigt hungrig.
-What's up with that chick? frågade jag och Kaylie skrattade.
-Hon försov sig..igen, sa Kaylie med betoning på igen. Kön började bli allt längre så vi skyndade oss in i matsalen. Vi hittade ett ledigt bord och slog oss trötta ner.
-Herregud va folk gillar julbord då! sa Kaylie.
-Jao, det är mumsigt, mumlade Brianna med munnen full av julskinka. Jag stirrade storögt på henne och gapskrattade. Kaylie joinade skrattet och folk började vända sig om för att kolla vad som var så roligt. Generat gömde jag ansiktet i min stora halsduk men kunde inte sluta skratta. Precis då kom Cody förbi med hans kompisar och eftersom alla andra bord tydligen var upptagna slog de sig ner vid vårt och Cody precis intill mig.
-Hey Ali! Här har ni kul, sa Cody och blinkade till mig. Jag samlade mig tillräckligt för att svara 'Ehm yep, riktigt roligt'. Kaylie blängde frågande på mig som för att säga 'wtf vem är den här killen'.
-Haha, okej. Jao, det är bra det! Jag borde kanske presentera dom här boysen, sa Cody och pekade på de olika killarna och räknade samtidigt upp deras namn.
-Det här är Jay, Collin, George, Micheal och Freddy! sa han och log stort.
-Trevligt att träffas killar! Jag är Allison och det här är Brianna och Kaylie, svarade jag och blickade mot Bri och Kaylie.
-Trevligt att träffas brudar! ropade Collin högt. Generat tittade jag ner i min julgröt men log sedan mot honom. Vem visste inte vem vi var egentligen? Varenda människa i den här skolan visste vem jag var iallfall. Och nu stirrade alla i matsalen, precis alla, tillochmed lärarna. Fan också. Kaylie gillade iallafall uppmärksamheten. Hon älskade att ha allas blickar på sig, något som jag verkligen inte förstod.
-Så hur känner ni varandra? frågade Brianna och log snett mot mig.
-Ehm, jao, vi träffades igår faktiskt, började jag. Medans Cody fyllde i att vi var grannar. Jag mötte hans blick och log tacksamt mot honom. Perfekt det kan ingen misstolka, tänkte jag och kollade på Kaylie som fnissade.
-Jaha, okej, sa Brianna och log gillande mot mig. Jag visste precis vad hon tänkte,' snygg kille du hittat, Ali. Vad gjorde ni igårkväll då?' Jag fnissade åt Bri och åt hennes nyfikna blick. Cody kollade förvånat på mig och jag fnissade bara. 
-Du Ali, du glömde ge mig ditt nummer igår btw, sa Cody och kollade på mig.
-Ehm, justja, svarade jag märkte att Bri och Kaylie redan fått igång ett samtal med de andra killarna. Cody räckte fram sin mobil och jag knappade snabbt in mitt nummer.
-Jag messar dig så får du mitt sen, vi ses, sa Cody och blinkade åt mig.
-Vi ses, svarade jag och såg på hur killarna gick iväg nerför korridoren med Cody först i klungan, såklart.
 

Del 3! Det verkar som Cody gillar Allisson, eller vad tror ni? Kommentera vad ni tycker för i nästa del kommer en del av 1D in i storyn. Kanske tillochmed ikväll, men då vill jag har åtminstone 10 kommentarer, det vet jag att ni klarar. Så 10 kommentarer från olika personer för en ny del ikväll! Blir det bra? Hoppas det, kram! :)

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-10-29 20:06:29

Så bra! Haha, kul att jag först trodde det var Cody Simpson, men sen kom jag på att dom var 18... :D

Postat av: Kelly

Publicerad 2012-10-29 20:17:41

Åhh,så bra! hhaha Olivia! :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela