onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 1

Publicerad 2012-10-27 12:34:33 i Next to you,

 
Kaylies perspektiv
 
-Känns det inte bra nu gumman? Det var mamma som frågade. Jag hade äntligen fått tagit bort gipset på min högra arm som jag gått med några månader nu, och känslan var läskig men väldigt befriande.
-Jodå, men ska armen vara såhär? Den känns helt avdomnad, svarade jag och öppnade dörren till bilen.
-Jo, det är helt normalt. Du kommer få träna upp den nu, eftersom musklerna inte fått jobba nu i några månader försvinner dom. Det kallas... Längre orkade jag inte höra. Min mamma var läkare på sjukhuset i vår lilla stad, en bit utanför London. Såfort man frågade något sjukdoms-aktigt började hon predika. Så nu var det bara att 'mm:a' och 'jaha:a' ibland så skulle hon snart sluta prata. Jag satte i mina hörlurar i vardera öra och tröck vant igång nyaste låten av One direction, live while we're young. Och alla minnen om Harry kom tillbaka.
 
Briannas's perspektiv:
 
-Hon svarar inte ju! Varför svarar hon inte? frågade jag hysterisk och slog in Kaylies nummer på min Iphone, igen.
-Ta det lugnt Bri! Hon är väll påväg från sjukhuset. Kanske hon inte ens kan svrara, tänk om båda armarna fått nått fel, sa Allison och blinkade till mig.
-Ha ha, kul! sa jag sarkastiskt och klev upp från sängen och skyndade ner till hallen.
-Vart ska du? frågad Allison som kom efter mig från trappan. Jag greppade mina ljusbruna uggs och slet åt mig jackan.
-Om inte hon svarar så ska vi minsann stå och vänta på henne! svarade jag och klev ut i snöovädret. Allison skyndade efter. Vi plumsade genom snön från vår uppfart och sedan ut på gatan och några hus bort. Det kändes onödigt att ta bilen när vi ändå bodde så nära. Ja, iallafall jag och Kaylie, Allison bodde en bit bort, kanske tio minuter med bil, närmare London city. Jag och Kaylie har känt varandra i 11 år, medans vi bara känt Allison i två år. Allison flyttade hit från Usa. Hon är tjejen som alla vill vara, perfekt utseede, rolig, rik och hon sjunger gudomligt. Både Allison och Kaylie är som systrar för mig, vi kan prata om allt. 
 
 
Allison's perspektiv:
 
Bilen svängde upp på uppfarten och Kayile och hennes mamma hoppade ur den. Jag rusade fram och kramade om Kaylie.
-Hey gumman! Hur går det? Gör det ont? mumlade jag i hennes stora halsduk.
-Hey Ali! Bara bra, så skönt att bli av med gipset! Och nej det gör inte precis ont, bara lite ömt.
-Jag har försökt ringa dig Kaylie, varför har du inte svarat? frågade Brianna hysteriskt men kramade om Kaylie minst lika hårt som jag gjort.
Brianna var precis påväg att svara när hennes mamma avbröt:
-Hörni tjejer, vad sägs om att gå in i värmen och mysa med lite nybakade bullar och saft? 
-Jaaa! ropade vi och klampade in genom dörren.
-Det är kanske smart att bo kvar hemma ändå, viskade Kaylie till mig och fnissade.
-Haha, det har du nog rätt i, svarade jag och slängde mig ner i Kaylies säng bland alla stora fluffiga kuddar.
-Så vad var det du ville berätta? frågade Kaylie och satte sig i skräddarställning brevid mig.
-Jo justdeja! Harry kommer och hälsar på oss, alltså vår gammla klass. Vi alla ska träffas, det står på facebook! sa Brianna och pratade högre och högre.
Jag kollade på Kaylie som skiftade från uttråkat till överlyckligt ansiktsuttryck. Sedan förvånad och tillsist livrädd.
-Omg, är det sant? Nej? Jag har inte träffat han på flera år ju, vi har bara hållt kontakten ibland genom twitter och mess typ.. Ojherregud, vad ska jag göra? sa hon och kramade krampaktigt om hennes kudde.
-Alltså är det Harry Styles vi pratar om nu? frågade jag och försökte komma ikapp deras samtal.
-Ja, från One Direction du vet.. Vi gick i samma klass genom hela grundskolan, vi är typ kompisar eller vi var iallafall kompisar då..sa Brianna dröjande och Kaylie nickade ivrigt. Jo jag visste vem det var, vem gjorde inte lixom? Jag hade hört Bri och Kaylie pratat om han någon gång. De hade känt honom innan jag flyttade hit. Och jag hade också hört att han och Kaylie hade haft något på gång.
-Vad ska jag göra?! utropade Kaylie och plockade fram mobilen.
-Messa han, sa jag och log uppmuntarande mot henne.
-Åhh, vad ska jag skriva? sa hon nervöst.
-Ni har ju messat förut ju, vad skulle vara så annorlunda den här gången? frågade Brianna och log.
-Ähh, jag vet inte.. Jag kan inte fatta att vi får träffa han, oh jag dör, sa Kaylie och föll bakåt i sängen, dramatiskt.
-Haha, du överdriver. Ni var ju kompisar, inget speciellt med det, sa jag och tog mobilen. 
-Nej precis Kaylie! sa Brianna menande och blinkade medans jag började knappa in ett mess.
-Nejmen vad ska jag skriva då? sa Kaylie och stirrade upp i taket.
-Du behöver inte skriva nått, det är redan fixat! sa jag och skrattade.
-VAA? skrek hon och satte sig hastigt upp medans jag räckte över mobilen. Hon läste igenom messet jag skickat och log stort. 
-Perfekt Ali, du vet hur killarna ska tas! sa Brianna och Kaylie log instämmande. Jag tog mobilen igen och läste igenom messet: Hey! Hörde att du skulle komma och hälsa på oss igen, längtar.:) xx.
Plötsligt lyste skärmen upp och mobilen plingade till. Nytt meddelande, Harry, lyste från skärmen.


Nya novellen! Vad tycker ni? Lite annorlunda kanske, men jag blev nöjd! Kommentera vad ni tycker, det är så roligt med lite feedback! Kram! :)

Kommentarer

Postat av: Leila

Publicerad 2012-10-27 13:12:29

Åhh, såå bra! Den här novellen kommer bli bäst! :D

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-10-27 16:50:59

Låter som en grymt bra novell! :D fortsätt med den! ;)

Postat av: Karoline

Publicerad 2012-10-27 22:43:48

Grym! Vad bra du skriver! :))

Postat av: Julia

Publicerad 2012-10-28 11:01:34

låter bra de här=)

kolla gärna in min novell om du har lust!!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-10-29 15:47:00

Verkar bli en jättebra novell! Kör hårt!:)<333

Postat av: Sara

Publicerad 2012-12-18 11:34:03

Har aldrig läst dina noveller förut, faktiskt har jag inte läst nån 1d novell innan. Du är sjukt duktig på att skriva och jag kommer läsa allt du skriver från och med nu! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela