onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 9

Publicerad 2012-11-08 10:57:34 i Next to you,

Previous:
 
-Hörrni, tydligen tog Niall min mobil under kvällen och satt in sitt nummer i min kontaktlista.. Det var därför han sa att jag skulle messa! skarttade Kaylie med mobilen i handen.
-Naaw, vad sött! sa Brianna och log.
-Jaa! Och gissa vad han satte för namn? Niall The Iirish One, och ett hjärta efter! Haha, gud vad gullig han är! ropade Kaylie och började knappa in ett nytt mess. Jag log mot henne och allt jag kunde tänka var hur glad jag var över att jag var här i London med mina allra bästa vänner och vi hade just träffat de mest underbara killarna på den här planeten.


 
Liams perspektiv:

-Roliga vänner du har Harry! sa Louis och puttade till Harry på skoj.
-Jodå! Dom verkar ju tycka om er iallafall, svarade Harry och log mot oss. Kvällen hade varit väldigt rolig. Bri, Ali och Kaylie var hur trevliga som helst och vi hade redan bestämt oss för att träffa dem imorgon igen.
-Du Harry, har du något på gång med Allison? frågade Zayn och flinade. 
-Ehm, nej. Vadå verkar det så eller? sa Harry generat.
-Hahah, I can tell when you're lying Harry! ropade Louis och jag skrattade. Harry verkade gilla Allison. Man såg det på blicken och på hans sätt runt henne. 
-Harry, du skuttar runt som en kanin varje gång du är nära henne! skrattade jag och Harry blev lite obekväm.
-Ha ha, jätte roligt Liam! Nej men, hon är nice, erkände Harry tillslut. En bit bakom oss gick Niall med mobilen i handen och ett stort leende på läpparna.
-Vad du ser glad ut då Niall, ropade Louis och Niall tittade förvånat upp.
-Heh, jao, jag är glad! ropade Niall tillbaka och log ännu större. Kaylie messade mig just och sa att det var roligt att träffa mig och er, förklarade Niall stolt.
-Someone got crush! ropade Zayn tillbaka och skrattade. Niall bara flinade tillbaka och fortsatte med mobilen. Vi började närma oss våra lägenheter när vi hörde folk skrika. Min första tanke var 'Ohnej, fansen' och det visade sig vara just våra fans som gav ifrån sig skriken, eller dom kanske sjöng.. Jag kunde inte riktigt höra skillnaden.
-Hörrni skynda er nu, vi smiter in bakvägen, viskade Louis och började halvspringa mot husen. Jag och Niall sprang sist in genom dörren och skriken tystnade. Hur har dom fått reda på var vi bodde? tänkte jag för mig själv och fortsatte in i lobbyn.
 
Allison's perspektiv:
 
Resten av kvällen packade jag upp mina grejer och tog en snabb dusch. Klockan var redan över ett och Brianna och Kaylie hade gått och lagt sig. Jag smög genom sviten över till deras sovrum och kikade in genom dörren. Kaylies ansikte lystes upp av mobil-skärmen och hon log för sig själv.
-Psst, Kaylie! Är du vaken? viskade jag och öppnade försiktigt dörren lite till. Brianna gav ifrån sig ett konstigt läte och jag fnissade till.
-Jaa! Men va tyst Bri sover! viskade hon och satte sig försiktigt upp.
-Är det Niall du ligger och messar med eller? väste hon och log.
-Hehe, jo! Killarna var nära på att bli överfallna av några fans utanför deras lägenheter men dom lyckades smita in bakvägen, berättade Kaylie tyst.
-Ojdå, tur det iallafall! Men jag ska sova nu,  hälsa Niall från mig! sa jag och fnissade.
-Hihi, det ska jag! Gonatt Ali! viskade Kaylie och lade sig ner igen.
-Gonatt Kaylie! viskade jag och stängde försiktigt dörren. Jag sprang genom sviten till mitt sovrum och slängde mig utmattat i den stora fluffiga sängen bland massa kuddar.Av vana plockade jag fram min Iphone och tröck upp twitter appen. Tre nya följare: Niall, Louis och Harry. Jag log stort och knappade snabbt in en ny tweet. 'Had a great time with my best friends tonight, looking forward to see you guys tomorrow :)'. Jag skulle just lägga ifrån mig mobilen när ett nytt mess plingade till. 'Gonatt Ali, vi ses imorn! xx' från Harry. Naaw, hur gulligt var inte det? tänkte jag för mig själv och skrev snabbt ett nytt mess: 'Gonatt Harry! Längtar till imorgon! :) xx'. Jag släckte lampan och kröp ner under det stora täcket. Efter bara några minuter somnade jag med ett leende på läpparna.
 

 Del 9! Blev inte alls långt men det får duga! Alltid något iallafall! Kommentera nu så skriver jag en ny del snabbare! :)
 

Kommentarer

Postat av: Jenna

Publicerad 2012-11-08 12:34:20

Ohh vad bra! MERA! :DD

Postat av: Kelly

Publicerad 2012-11-08 17:19:44

Du skriver jätte bra! fortsätt så! :P

Postat av: Daniella

Publicerad 2012-11-08 19:14:17

Hihihi, ahhhhh vad bra!! C:

Postat av: Majmona

Publicerad 2012-11-09 08:26:26

Så jävla bra :D Skriv meeeer!! xxxxxx

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela