onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 7

Publicerad 2012-11-03 11:48:55 i Next to you,

Previous:

-Vi ska få åka in till city med Harry nu på lovet och träffa de andra killarna! tjöt Ali och log stort.
-Nej? frågade jag förvånat.
-Jo, om ni vill de så, svarade Harry och kollade förväntansfullt på mig och Kaylie. Jag kollade på Kaylie som nickade långsamt.
-Ja, det är klart vi vill! ropade jag och hade världens största leende på mina läppar. Vi skulle få träffa de andra killarna, Harrys kompisar, One Direction.


 
 
Kaylie's perspektiv:

'God Jul allihopa!' ropade läraren åt oss. Alla rusade ut ur klassen, bort från skolan. Vi hade äntligen fått jullov och det kändes underbart. Jag hade fått högt medel den här terminen, men det hade jag fått kämpa för också. Skolan har varit jobbig den här terminen; mycket prov, mycket läxor och ingen motivation. Men nu är det äntligen över. 
Jag skyndade ut och började gå hemåt. Vi hade bestämt oss för att åka till London alla tre; jag, Ali och Bri. Allison skulle hämta upp oss om bara någon timme så nu hade jag väldigt bråttom med allt packande, som jag såklart skjutit upp till idag.
Efter mycket velande var äntligen min stora leopardfärgade resväska färdigpackad.
-Kaylie, Allison är här nu! ropade mamma från köket.
-Jao! Hejdå, hälsa pappa hejdå också! ropade jag och öppnade ytterdörren.
-Kaylie, vänta! Inte trodde väll du att du kunde åka utan att ha gett mig en kram? frågade mamma och skrattade lite smått. Jag skyndade mot henne och kramade om henne hårt. 'Jag kommer sakna dig, mamma' viskade jag och mamma kramade om mig hårdare. Sedan släppte hon mig motvilligt och Dylan, min lillebror, kom springandes mot mig.
-Jag kommer sakna dig, Kaylie! ropade han och hoppade upp i famnen på mig. Jag älskar min lillebror, var allt jag kunde tänka när han höll om mig allt vad han orkade. Han var klädd i en dinosaurie-pyjamas och såg väldigt gullig ut.'Va snäll mot mamma och pappa nu, kan du lova det?' viskade jag i hans öra och släppte ner honom på golvet. 'Jag lovar, Kaylie' sa han allvarligt. Mamma öppnade dörren igen och jag skyndade ut medans jag vinkade åt henne och Dylan. 
-Heey! Är du redo nu då? sa Ali och hjälpte mig att få in väskan blande de andra i den stora trunken.
-Jaa, det ska bli så roligt! sa jag lyckligt och hoppade in i baksätet. Vi skulle bo på ett lyxigt hotell som Ali's mamma fixat till oss. 
-Harry skulle möta oss i entren när vi ringde. Han och de andra killarna ska tydligen bo riktigt nära hotellet, sa Ali och gasade ut på motorvägen.
-Åhh, är det bara jag som är nervös? frågade jag och studsade upp och ner i baksätet.
-Jag är nervös men samtidigt riktigt glad! Vi får träffa Harry och de andra killarna, bo på ett extremt lyxigt hotell i flera dagar, shoppa i London City och bara få vara med er, sa Bri uppspelt. Ja, det här skulle bli ett otroligt jullov!, det kände jag på mig.
 
Brianna's perspektiv:

-Okej, här är det, rum nr 989! ropade Kaylie som sprungit före oss till rummet. Ali's mamma hade bokat en svit, såklart lixom. Hon nöjer sig verkligen inte med det näst bästa, tänkte jag och himlade med ögonen. Men jag kunde inte förneka att jag älskade sviter och såg fram emot de dagarna vi skulle få bada i lyx. 
-Men skyyyyynda då, hörrni! ropade Kaylie och skuttade upp och ner vid dörren.
-Ta de lugnt Kaylie! Vi kommer! ropade Ali men fortsatte i samma takt. Väskorna gav ifrån sig tickande ljud när de drogs mot det mörka parkett golvet. I taket hängde en stor kristalllampa ungefär som den hos Ali fast mindre.
Vi stannade vid dörren och Ali öppnade dörren med kortet vi fått i receptionen. Jag tog ett djupt andetag och skyndade sedan in efter Kaylie som såklart var inne först.
-Omg, ropade hon från hallen. 'Omg' viskade jag medans jag gick runt i den stora sviten som var en hel takvåning stor. Allt var snyggt inrett, två stora fluffiga sängar, stora middagsbord där maten redan stod uppdukad, soffor, flatscreens, lyxiga badrum och utsikt över hela London. 
-Så vad tycker ni? ropade Ali från ett av sovrummen. 
-Alltså Ali, du måste tacka din mamma från oss. Det här är underbart! sa jag som i extas. Av någon andledning måste jag känna på allt jag gick förbi bara för att försäkra mig om att det var verklighet.
-Kul att ni gillade det! ropade hon och Kaylie kom springandes från andra delen av sviten.
-Brianna!! Vi har en bubbelpool där borta! skrek hon och hoppade upp och ner framför mig.
-En bubbelpool? Whaaat? sa jag och följde efter Kaylie. Och ja, det fanns en bubbelpool. I den här delen av sviten var väggen utåt bara av fönster. Kaylie tog av sig tröjan och mjukisbyxorna och hopppade i bubbelpoolen.
-Hahha, Kaylie, kunde du inte ha väntat tills efter maten åtminstone? skrattade jag och gick för att känna på vattnet.
-Ähh, yolo! ropade hon och skrattade så att hon fick vatten i munnen.
-Oj här har ni roligt! hördes en röst bakifrån. Harry,Allison och Niall, Zayn, Liam och Louis  stod där och skrattade åt Kaylie som plaskade runt i vattnet i bara underkläderna.
-Harry! Hur kom ni in? ropade jag och sprang för att krama om honom och hälsa på de andra.
-Allison släppte in oss, svarade han och kramade om mig. Jag hälsade glatt på de andra killarna, som verkade riktigt trevliga.
-Kaylie, vi har besök! ropade Ali åt Kaylie som fortfarande inte hade märkt någonting. Kaylie dök runt i bubbelpoolen tittade förskräckt upp.
-Men guuuys, har jag hållit på som en säl här i vattnet och ni har bara stått och tittat på? ropade Kaylie och skyndade sig upp ur vattnet och virade snabbt en handuk om sig. Killarna och Harry gapskrattade och Niall och Louis låg nästan på golvet och såg ut att ha väldigt roligt.
-Ähh, Kaylie, det är lugnt! Du gjorde iallafall ett riktigt bra första intryck på killarna, sa Harry skämtsamt och gick fram för att krama om henne.
 
Kaylie's perspektiv:
 
-Jag kan inte fatta att du lät det se mig så här, viskade jag till Harry när vi möttes i en blöt kram.
-Vadådå? Du är ju jätte söt! sa Harry och log brett. Jag kände hur jag blev röd om kinderna men fortsatte att le mot Harry.
-Guys, this is Kaylie, Brianna and Allison. And girls this is Louis, Liam, Niall and Zayn, presenterade Harry.
-Hey! sa jag till de andra och de log stort.
-Vi hade tänkt att vi skulle äta lite här och sen får vi väll se vad som händer, sa Allison och började gå mot bordet.
-Ehm, okej, men jag ska bara gå och byta om först! ropade jag och skyndade till sovrummet där jag och Brianna skulle sova. Resväskorna stod på golvet och jag öppnade snabbt min och letade upp en snygg topp och ett par svarta jeans. Jag skulle precis ta av mig mina blöta underkläder när jag gick rakt in i någon..
 

 Såja! Vem tror ni Kaylie korckar med? Hmm;) Tack för fina kommentarer där ni skrivit vad ni tycker och tänker! Vissa tycker olika om saker, så vi får se vad som händer i novellen! :) Såg ni killarna på X-Factor? Visst var dom duktiga? Hihi:) Fortsätt kommentera vad ni tycker!
 

Kommentarer

Postat av: Jenna

Publicerad 2012-11-03 13:42:56

Så grymt bra! Hahha, som en säl!! hahahah

Postat av: Karoline

Publicerad 2012-11-03 18:26:29

Nice kapitel! :D

Postat av: Sally

Publicerad 2012-11-03 19:29:28

Bästa! Hahaha, kaylie asså aaah xD

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-04 08:57:06

Killarna var JÄTTEDUKTIGA på X Factor!! Så stolt! :) Superbra kapitel, Älskar din novell! :)<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela