onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 6

Publicerad 2012-11-02 22:31:00 i Next to you,

Previous:
 
-Hon sjunger som en ängel, ska du veta! inflikade Kaylie.
-Haha, det kan jag tro! svarade Harry och log snett mot Allison som log stort tillbaka. Kaylie kollade snabbt på mig men jag tittade istället ner på min stora glassportion. Det där kunde man inte tolka på mågot annat sätt. Blickarna, skratten och samtalen Allison och Harry haft verkade lite misstänksamt. Från första stund Harry sett Allison hände något. Man kände det i luften, lixom. Dom matchade på något sätt, och jag tror Kaylie också hade märkt det. 
-Ska du ha den där? frågade Harry och stack gaffeln genom Allison's enda jordgubbe. Allison kollade hatiskt på Harry men började sedan skratta.
-Ja, jag skulle ha den där! utropade hon och skrattade högt. Harry gapskrattade och jag smålog för mig själv, dom var ju bra söta. Plötsligt reste sig Kaylie upp och gick sin väg.
 

 
Allison's perspektiv:

Förvånat kollade jag efter Kaylie när hon snabbt försvann från bordet. Vad hade nu hänt? tänkte jag för mig själv.
Harry och jag reste oss upp samtidigt men Brianna stannade oss..
-Ehm, vänta här. Jag fixar detta, mumlade hon och skyndade efter Kaylie. Harry drog ut stolen till mig och log artigt. Jag satte mig halvt motvilligt ner. Allt jag kunde tänka på vad var som hänt med Kaylie.
-Vad tror du hände? frågade Harry oförstående och granskade mig.
-Uhm, jag har ingen aning. Allt var bra tills nu då, svarade jag och vände blicken mot Harry. Hans grön ögon glimmade. Han var verkligen fin, tänkte jag för mig själv och log.
-Hehe, vad är så roligt? frågade han och skrattade åt mig.
-Ehum, nej inget, svarade jag och vände bort blicken.
-Bor du långt härifrån eller? frågade Harry och åt upp det sista av sin pajbit.
-Nja, ungefär 10 minuter med bil. Jag bor med mina föräldrar än så länge men snart ska jag nog flytta ännu närmare city. Själv då?frågade jag och tog en klunk av lemonaden.
-Aah, okej. Jo ungefär samma, jag har en lägenhet i city där vi från bandet bor nära varandra, svarade han och log.
-Justja, svarade jag och log.
-Du borde träffa dom! Du, Bri och Kaylie kan väl komma med in till London City nu på lovet och träffa dom, om ni vill såklart, sa han och log förhoppningsfullt mot mig.
 
 
Harry's perspektiv:

-Ja, jätte gärna! utropade Allison och log brett. Hennes blonda hår låg perfekt över axlarna och hennes kristall- blå ögon glittrade som havet. Hon var väldigt vacker och grymt snäll och rolig. Jag var så glad över att jag bestämt mig för att träffa Bri och Kaylie igen. Men vart hade Kaylie tagit vägen? Jag hoppas inte jag har gjort något, tänkte jag för mig själv och pratade lite med de andra från gamla klassen. Alla hade förändrats på något sätt, men det är väll inte så konstigt. Det har ju gått två år sen sist och antagligen har jag också förändrats. Innan jag gick med i X-Factor hade jag och Kaylie kommit närmre varandra. Jag kommer ihåg hur det pirrade till i magen när jag såg henne. Jag tror jag gillade henne som mer än en vän och det kanske kunde ha blivit något mer om jag inte skulle ha sökt till X-Factor. Men nu var det inte så, vi gled ifrån varandra igen och nu känns det som om vi bara skulle vara kompisar, inget annat. På ett sätt är det lättande, att hon inte hade några förhoppningar. Dock skulle jag vilja ha någon. Jag har varit singel så länge nu så det skulle vara tryggt att ha någon som väntar på en, som stödjer en fullt ut och gillar mig för den jag är och inte för att jag är Harry Styles från One Direction.
 
Kaylie's perspektiv:
 
Han hade förändrats. Men jag vet inte om det var till det sämre. Eller så kanske det var jag som hade förändrats, vem vet? Tankarna snurrade i huvudet och Bri hade kommit för att höra hur det var. Sanningen var att jag inte visste hur det var. Det kändes som om Harry och Ali klickat direkt, de kunde prata om allt, verkade det som iallafall. Det gjorde mig sur, lättad, sårad, förvånad. Ja, känslorna var många. 
-Men du, gillar du honom på det sättet? frågade Bri tyst och kollade på mig. Jag tänkte en stund innan jag svarade, försökte lägga ihop alla pusselbitar och få en klar bild över vad jag tyckte och vad jag kände.
-Ehm. Nej, svarade jag dröjande. Bri's blick borrade hål i mig, hon granskade mig. Sökte efter tecken på tveksamhet. Men hon hittade inget. Det fanns inget där. Det var över mellan mig och Harry, det var aldrig något och jag måste gå vidare.
-Då kanske det är bäst om du skulle glömma honom. Jag menar, ni är ju vänner, förstör inte det, sa Bri som en bekräftelse på min tanke.
-Ja, du har rätt, svarade jag bestämt.
 
Brianna's perspektiv:
 
-Hey, hur är det Kaylie? frågade Harry och log mot oss när vi satte oss ner. Allison kollade oroligt på Kaylie och väntade spänt på svar.
-Jo bara bra, svarade hon och Harry fattade vinken och frågade inget mer. 
-Vi ska få åka in till city med Harry nu på lovet och träffa de andra killarna! tjöt Ali och log stort.
-Nej? frågade jag förvånat.
-Jo, om ni vill de så, svarade Harry och kollade förväntansfullt på mig och Kaylie. Jag kollade på Kaylie som nickade långsamt.
-Ja, det är klart vi vill! ropade jag och hade världens största leende på mina läppar. Vi skulle få träffa de andra killarna, Harrys kompisar, One Direction.
 

Såja!! Idag har det hänt mycket, inte sant! Jag (och mina vänner) fick biljetter till 1D's koncert i maj!! Överlycklig!!♥ Hur gick det för er? Är någon av er på X-Factor ikväll tom? Skriv gärna och kommentera vad ni tyckte om kapitlet! :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-02 23:00:20

Love it, love it, love it

Postat av: Alva -

Publicerad 2012-11-02 23:26:31

Jag gillar inte Allison...tycker Harry ska falla för Kaylie!

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-11-03 00:42:17

Vadå Hans blå ögon glimmade? Han har ju gröna ögon...

Svar: Ojdå, sry! Jag har tyckt att han har haft lite blå-gröna ögon. Men ska ändra det direkt. x
None None

Postat av: Majmona

Publicerad 2012-11-03 07:50:22

Bäst! :) Skriv mera!! xxxxxx Gud! Jag vill oxå ha biljetterna till 1D!!!!!!

Postat av: Julia

Publicerad 2012-11-03 09:10:27

Åhhh! biljetter!! <3
Riktigt bra kapitel, Allison och Harry e så söta tsm! :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-04 08:52:01

Jättebra kapitel!! Älskar det! U Go Girl! :)<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela