onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 5

Publicerad 2012-11-01 16:47:00 i Next to you,

Previous:

-Var inte orolig Kaylie! Har han förändrats så har han, men jag skulle inte tro det. Vi var kompisar och förhoppningsvis kommer allt gå tillbaka till hur det var förut, sa Brianna lugnade och log. Kaylie lutade sig mot mig och log.
-Ja, det hoppas jag, mumlade hon innan det var dags att gå ut. Snön låg perfekt utanför restaurangen och julbelysningen lyste upp stället riktigt vackert. Jag kände igen alla ansikten som pratade ivirgt i mun på varandra.  Alla från vår gammla klass var här. Där var Adam, Sally, Kelly, Jenny, James och.. ett ansikte jag inte sett förut, iallafall inte i verkligheten, Harry.


 
Kaylie's perspektiv:

Där stod han. Snöflingorna började falla och Harry lystes nästan magiskt upp av julbelysningen han stod under. Han såg likadan ut, men han hade inte lagt märke till oss ännu, dock stod alla andra runt honom. Det gjorde mig nästan lite irriterad. Alla stod och fjäskade för honom bara för att han var känd. 
-Kommer ni så går vi in istället, muttrade jag och drog i Ali's kofta.
-Ska du inte häsla? frågade Ali förvånat men följde med mig och Bri in till restaurangen.
-Ehm, nej. Han kan gott stå där, varför skulle han bry sig om oss? utropade jag och skyndade in på damtoan.
Bri och Ali's röster hördes in. De förstod inte varför jag var sur, de hörde man på deras frågande meningar. Varför hade jag valt att åka hit? Det är ju självklart att Harry förändrats, och inte till det bättre. Jag kände hur gråten var nära när Ali och Bri försiktigt knackade på toadörren.
-Kaylie, är du där? frågade Bri oroligt.
-Mhh, snörvlade jag.
-Gumman, vad är det? Är du sur på Harry? Snälla, öppna dörren så vi kan prata, sa Ali och drog lite i handtaget.
Jag låste upp men satte mig sedan direkt på toalocket igen. 
-Vad har hänt? Allt verkade ju bra i bilen, du var ju bara lite nervös. Men vad hände när vi kom ut? frågade Bri och hukade sig för att se mig i ögonen.
-Det är Harry. Och de andra. Alla flockas runt honom som han vore vatten i öknen. Och såg ni hur han njuter av det? Han har verkligen förändrats, snörvlade jag och kollade upp på de andra. Bri gav Ali en konstig blick och jag förstod att hon inte höll med mig.
-Kaylie, han var säkert bara glad för att få träffa alla igen. Och du, han vill träffa dig och mig också, svarade Bri och log mot mig.
-Vaa? frågade jag oförstående.
-Jo han ringde mig och undrade var vi var. Han hade försökt ringa dig också men du svarade inte. Han var orolig över att vi inte skulle komma, och han vill träffa Ali också. Så seså, kom nu Kaylie! sa Bri glatt och drog i mig.
Jag följde motvilligt med men stannade upp förskräckt.
-Mitt smink? Är allt förstört? frågade jag stressat och putsade bort lite mascara.
-Nejdå, du ser perfekt ut! sa Ali och log. Tacksamt log jag mot henne och fortsatte sedan ut genom dörren.
 
Allison's perspektiv:

Alla hade satt sig ner vid bordet som tydligen hade namnordning. Tre stolar på hörnet var lediga, antagligen våra, tänkte jag och gick fram dit. Och brevid mig skulle Harry sitta. Han reste sig upp och log stort mot Bri och Kaylie, jag stod bakom dem och såg därför inte han så bra.
-Kaylie och Brianna! Heeeey! ropade Harry glatt och kramade om dem båda.
-Heeey, ropade Bri och Kaylie samtidigt och såg väldigt glada ut. Harrys lockar studsade så glad var han över att se dem. Jag o andra sidan, kände mig väldigt i vägen. Han hade inte ens lagt märke till mig. Brianna kollade bak på mig och flyttade sig åt sidan för att jag också skulle få hälsa.
-Och Harry, det här är Allison. Hon kom till vår klass precis efter du slutat, sa Bri och log mot mig och sedan mot Harry. Jag tittade upp på han och insåg hur snygg han faktiskt var. Håret, leendet och de blåa gudomliga ögonen...
-Hey Allison! Kaylie och Brianna har pratat mycket om dig, utbrast Harry och log mot mig. Generat satte jag mig ner efter att ha hälsat. Det kändes pinsamt att bli utpekad sådär, men jag försökte bete mig som vanligt. Hälsa på alla och sånt. Jag märkte snabbt att vissa hade förändrats men andra var i stort sätt som de varit förut. Efter några minuter började varmrätterna serveras och samtalen började komma igång.
 
Brianna's perspektiv:

Det var riktigt roligt att få träffa Harry igen. Vi hade ju trots allt varit riktigt bra vänner under hela låg- och högstadiet. Och han verkade vara sig själv, vad jag kunde se iallafall.
-Så hur är livet som Harry Styles från One Direction? frågade jag och blinkade till Harry.
-Haha, jadu. Bra måste jag nog säga! Vi får resa runt världen och se massa olika ställen! Det är grymt häftigt! sa Harry glatt.
-Det måste vara grymt roligt att få jobba sådär med musiken, sa Ali drömmande och log mot Harry.
-Jo, jag är verkligen evigt tacksam för den här möjligheten. Så är du också intresserad av musiken? frågade Harry och sneglade på Allison.
-Om jag är! Jag älskar musik, och att sjunga, sa Ali och log stort.
-Hon sjunger som en ängel, ska du veta! inflikade Kaylie.
-Haha, det kan jag tro! svarade Harry och log snett mot Allison som log stort tillbaka. Kaylie kollade snabbt på mig men jag tittade istället ner på min stora glassportion. Det där kunde man inte tolka på mågot annat sätt. Blickarna, skratten och samtalen Allison och Harry haft verkade lite misstänksamt. Från första stund Harry sett Allison hände något. Man kände det i luften, lixom. Dom matchade på något sätt, och jag tror Kaylie också hade märkt det. 
-Ska du ha den där? frågade Harry och stack gaffeln genom Allison's enda jordgubbe. Allison kollade hatiskt på Harry men började sedan skratta.
-Ja, jag skulle ha den där! utropade hon och skrattade högt. Harry gapskrattade och jag smålog för mig själv, dom var ju bra söta. Plötsligt reste sig Kaylie upp och gick sin väg.
 

 Hade egentligen inte tid att skriva en ny del idag men, ja jag gjorde det ändå! Hehe:) Dock skulle jag vilja att ni skulle kommentera mera! Det är mycket roligare att skriva då när man får lite feedback! Och jag har ganska såå många läsare/dag nu men det är bara 2-3 som kommenterar per inlägg.. Så lägg ner 30 sekunder på att kommentera så blir jag väääldigt glad! hihi:)
 

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2012-11-01 22:43:37

Sjukt bra!<3

Postat av: Alva

Publicerad 2012-11-02 12:52:18

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaFAN VAD BRAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa a

Postat av: Julia

Publicerad 2012-11-02 15:28:45

Sååå bra!!
Kan inte du ha en frågestud typ? :D

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-11-02 18:31:52

Skit bra kapitel

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-11-02 19:19:10

Riktigt bra :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela