onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 16

Publicerad 2012-11-30 14:56:20 i Next to you,

Previous:
 
Chockat spärrade jag upp ögonen när jag såg trenden. Niall and Kaylie. Fansen var rasande över Nialls tweet och vissa accepterade det med lyckoönskande hälsningar. Vad har Niall nu tweetat, muttrade jag för mig själv och tryckte upp tweeten. 'I love you so much, Kayliet93. And the world deserves to know. And please do not send hate...
 
 
 
Allisons perspektiv:

Jag vaknade av ett slag i ansiktet. Harry hade i misstag slagit till mig i sömnen. Typiskt, muttrade jag för mig själv och fnissade. Jag sträckte mig efter mina tofflor och hasade mig ut till vardagsrummet med mobilen i handen. Liam, Louis, Zayn och Brianna snarkade allihopa från sofforna och de såg ganska så mysigt ut. Fnissande tog jag en bild av dem och fortsatte sedan mot köket. Jag hällde upp ett glas apelsinjuice och slog mig ner vid en av barstolarna. Jag kände hur kinden började svälla och den var fortfarande öm. Klockan visade 8.43 och jag kände mig konstigt nog pigg. Jag loggade in på twitter och fick till min förvåning se 157 nya följare. Jag läste igenom några av mina nya tweets som dom flesta löd: Are you dating Harry? Osäkerheten kröp upp inom mig och jag visste inte vad jag skulle göra. Skulle jag svara? Långsamt började jag skriva svar till en tweet och måste hela tiden ändra om vad jag skrivit. 
Ett mess plingade till och jag kollade snabbt omkring, hade någon vaknat? Snarkningarna fortsatte från vardagsrummet och det var fortfarande tyst från Kaylies rum. 'What are you doing babe? Come back to sleep Ali, I'm waiting:)' Fnissande började jag knappa in ett nytt meddelande: 'I'm coming Harry, don't worry! Jag hällde upp ett glas apelsinjuice till och lade upp lite frukt på ett fat. Sedan smög jag så tyst jag kunde till sovrummet där Harry väntade. Hans hår var lite ruffsigt men fortfarande lockigt och hans bara överkropp syntes på långt håll. Jag kunde inte sluta stirra och Harry märkte det. Han skrattade tyst och klappade på sängen för att visa att jag skulle sätta mig. Jag bet mig i läppen och satte fruktfatet i fotändan. Harry sträckte sig närmre och drog mig ner under täcket. 
-Hey gulle! Vad har hänt med din kind? frågade han med hans hesa morgonröst. Jag kysste honom godmorgon och strök handen över hans bara överkropp.
-Du slog till mig ju, sa jag ledset och lade mig ner. Harry såg förvånad ut.
-Slog ja dig i sömen? frågade han ledset och lade handen på min kind. Hans ögon lyste av ånger och han såg uppriktigt ledsen ut.
-Jo, men oroa dig inte, det går ju att sminka över blåmärket, tröstade jag och lade mig på hans bröst.
-Förlåt gulle, viskade han och pussade mig på pannan. Jag log för mig själv när jag hörde Harrys hjärtslag. Harry strök handen genom håret och plötsligt kände jag mig riktigt trött. 
 
 
Kaylies perspektiv:
 
Jag öppnade långsamt ögonen och möttes av Nialls perfekta leende. 
-God morgon! viskade Niall och log stort.
-Heey! fnissade jag och gäspade.
-Du ser sjukt gullig ut när du sover, Kaylie, skrattade han. Jag log stort och böjde mig fram för att kyssa honom. En lyckokänsla spred sig i hela kroppen när Nialls läppar mötte mina. Motvilligt började jag gå mot badrummet för att duscha. Från vardagsrummet hördes skratt och tvn. Jag lät vattnet rinna en stund och passade på att kolla twitter medans. 3763 nya följare och det ökade hela tiden. Jag tröck upp Nialls nyaste tweet och läste det flera gånger innan jag kunde förstå vad som riktigt hade hänt. Vårt förhållande var officiellt. Jag hade redan fått massa hat kommentarer men vågade inte ens kolla igenom de tio första. Då och då fastnade min blick på ord som bitch, leave niall alone, you don't deserve niall, go and die. Varje mening kändes som ett knivhugg i magen. Jag tröck snabbt bort alla hatkommentarer och svarade istället på nialls gulliga tweet.' I love you too niall!' Jag hade just tagit av mig mitt linne och shortsen när mobilen plingade till.Ett nytt medelande, okänt nummer stod det på skärmen. Jag tryckte fram det och sjönk allt eftersom ner på golvet. Tårarna började rinna och ett stort hål grävde sig allt större i magen. Jag kravlade upp till duschen i hopp om att vattnet skulle tysta mitt hulkande. Ögonen kändes tjocka och det var svårt att andas. Hålet i magen blev större. Mina ben orkade inte hålla upp min kropp så jag sjönk åter ner på golvet.
 
 
Harrys perspektiv:
 
Fyra vagnar fulla med mat kom inrullandes i sviten. Jag skymtade pannkakor, bacon, äggröra, baugetter, frukter, kakor, kaffe och oboy. Min mage kurrade till och Allison skrattade. Niall kom utspringande när han kände doften av mat. Han skyndade till matbordet och började genast plocka åt sig av allt det goda.
-Hey, Niall spara lite till oss va? ropade Liam och Briannna skyndade sig till köket. 
-Jag såg dom goda nyheterna Niall, när hände det där då? Igår kväll eller? skrattade Zayn och tog en stor tugga av sitt bröd. Niall rodnade men log stort. 
-Ehm jo, Kaylie och jag är officiellt tillsammans, sa Niall glatt.
-Wow, grattis! skrattade Allison och vi andra log stort. Nial såg otroligt glad ut och gluffsade i sig massa bacon. Duschen tystnade fån Kaylies rum och nu lät bara tvn:s ljud. Liam och Brianna pratade om något väldigt roligt eftersom de skrattade hela tiden. Allison satt och smuttade på sin latte, Zayn och Liam kollade på tvn och jag kollade runt lite på twitter. Plötslig hördes en dov smäll från Kaylies sovrum. Niall tittade förvånat upp och vi alla reste oss snabbt. Vi rusade in i sovrummet och Niall sprang nästan på Kaylie som låg på sovrumsgolvet i en pöl av blod.
 

 Del 16! Ett lite läskigt kapitel enligt mig.. Vad tror ni att kommer hända? Tack för otroligt fina kommentarer på förra inlägget,-jag blir så glad!:D 10 kommentarer för nästa del!:)

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-11-30 19:46:35

Sjukt spännande! (:

Postat av: Linn

Publicerad 2012-11-30 20:19:33

Håller med, sjukt spännande! Skriv meeera!:D
Skulle inte du kunna ha frågestund?! :)

Svar: Tack! Jo, det verkar som om flera vill det så fixar en idag!:)
None None

Postat av: Erika

Publicerad 2012-11-30 23:54:38

Sjukt spännande kapitel, vill bara veta mer. Längtar redan tills nästa kapitel kommer ut!! :)

Du är riktigt grym på att skriva!

Svar: Tack så mycket!:D
None None

Postat av: Mimmi

Publicerad 2012-12-01 13:41:37

Guuuud va bra! Meraa!!:))

Postat av: Emma

Publicerad 2012-12-01 14:14:32

Men HJÄLP va spännande! Längtaaaaar sååå till nästa kapitel!!:)x

Postat av: emilie

Publicerad 2012-12-01 18:47:33

Länkbyte? :) Kommentera ditt svar på min blogg!

Kram

Postat av: emilie

Publicerad 2012-12-01 21:55:43

Sv: inte många, kanske 15 per dag men det är för att ingen vet om min blogg. :( jag hade dock en novellblogg förut där jag hade runt 50-80 unika per dag.

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-12-02 18:32:30

Din novell är så himla bra, och du är superduktig på att skriva! Älskar den!:)xx

Svar: Hihi, tack så mkt! :D
None None

Postat av: Majmona:*

Publicerad 2012-12-06 13:31:01

MY GOOD!! DU MÅSTE SRKIVA MER! ÄRLIGT?! ÖÖÖH! SKRIV!!! SÅ JÄVLA BRA OCH SPÄNNANDE!!!!!

Svar: Hihi, tack! Det kommer imorn, fredag, don't worry :)
None None

Postat av: Directioner!:)<3

Publicerad 2012-12-06 17:22:44

Jättebra kapitel, och novell! Längtar så till nästa!:)<3

Svar: Tack så mkt :D
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela