onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 14

Publicerad 2012-11-23 17:38:00 i Next to you,

Previous:
 
-Brianna, kom nu sötnos, var inte rädd Louis har bilen parkerad precis utanför och jag är här, sa Liam och jag kände hur jag lyftes upp. Låg jag ner? Allt var så mörkt. Var är jag? 'Öppnar du dörren Niall?' hördes Liams röst igen. Liam. Jag var i Liams famn, jag kände hans doft. Varför i hela världen bar Liam mig? Det kändes som om jag var i ett tjockt mörker. Ett mörker som bara blev tjockare och tjockare och som tillslut omslöt mig helt.
 

 

Briannas perspektiv:

-Bri, hallå, Bri. Vakna! hördes en röst långt bortifrån.
-Borde vi ringa en ambulans eller något? Vad hände egentligen? svarade en annan.
-Jag tror hon svimmade precis innan vi skulle ut, sa Liam och jag kände ett tryck mot min hand. Någon höll min hand. Hade jag svimmat? Allt jag kom ihåg var att vi måste bort från Nialls lägenhet eftersom det skulle vara paparazzis där.. Men hade jag verkligen svimmat? Rösterna lät allt klarare och den svarta dimman hade nästan försvunnit helt nu. Jag öppnade långsamt ögonen och möttes av sju oroliga ansikten.
-Heey Bri, hur mår du gumman? frågade Kaylie och böjde sig närmre som för att inspektera mig. 
-Ehum, helt okej.. Eller bra, tror jag. Vad hände? mumlade jag och försökte sätta mig upp.
-Vi tror att du svimmade, men vi tog med dig till hotellet och vi ska sova här inatt! sa Liam och log mot mig. Det var Liam som hållt mig i handen. Det var Liam som burit mig till bilen. Liam hade kallat mig sötnos.
-Jaha, okej. Vad roligt! sa jag, fortfarande omtumlad av allt som hade hänt.
Liam lyfte upp mig igen och de andra började gå mot soffan. 
-Du behöver verkligen inte lyfta mig, Liam! Du har hjälpt mig tillräckligt redan, sa jag och log tacksamt mot honom.
-Ingen fara! Jag bär dig gärna! insisterade han och log mot mig. Mina kinder blev varma och jag kollade generat bort. Var det något på gång mellan mig och Liam?
 
 
Kaylies perspektiv:

Vi satte oss i sofforna och smuttade på våra Starbucks latte. Allting hade äntligen lugnat ner sig. När jag sett Harry och Allison på nyheterna kändes det som att mitt hjärta slutat slå. Jag blev så förvånad och rädd, men också glad för Ali's skull. Det som skrämde mig var hur fansen skulle reagera och hur mycket hat Ali skulle få. Långt inom mig visste jag att om jag och Niall skulle bli tillsammans och officiella skulle jag också få massa hat. Frågan var bara den; Var jag redo att ta det?
-Vad tänker du på Kaylie? frågade Niall tyst när han märkt mitt spända ansiktsuttryck.
-Ingenting, ljög jag och log mot honom. Vi var inte ens tillsammans ännu. Varför ska jag behöva oroa mig för vad fansen ska tycka innan vi ens själva vet vad vi vill. Okej, jag vet vad jag vill. Jag vill vara med Niall föralltid. 
-Jao, hörrni.. Ni vet ju nu antagligen det här men det blir bäst om det kommer från oss också, sa Harry och avbröt mina tankar. Allison log blygt och tittade kärleksfullt på Harry som höll hennes hand i sin.
-Vi är tillsammans och vi tänker göra det officiellt, övslöjade Harry och log stolt. 
-Grattis! utropade vi och jag kramade om Allison. Jag märkte att Niall iakttog mig och jag log mot honom. Borde jag berätta hur jag känner för honom? Han log stort mot mig ochlade sin arm om mig. Jag andades in hans gudomliga doft och lutade huvudet mot hans bröstkorg. Jag måste berätta för honom, förr eller senare, men känslorna jag hade för honom kunde jag inte hålla för mig själv längre. 
 
 
Harrys perspektiv:

-Ska vi se nån film eller något? frågade Zayn och slog på tvn.
-Jaa! Nån läskig! ropade Louis ivrigt. Allison och Kaylie protesterade medans vi andra gärna ville se en skräckfilm. 'Babe, jag är ju här med dig, var inte rädd' viskade jag till Allison. Hon kollade på mig som för att se om jag var stark nog att skydda henne från något monster. 'Hmm, ja.. Okej då, men då tänker jag sitta i din famn under hela filmen' viskade hon bestämt tillbaka. 'I don't mind' svarade jag och skrattade.
-Okej vilken film? Paranormal activity, Saw, The Decent? Vilken vill ni se? frågade Zayn och shufflade igenom alla filmer.
-Paranormal activity! ropade Liam och Brianna fnissade. Kaylie kröp upp närmare Niall och Allison fixade sig till rätta i min famn. Zayn och Louis peppade varandra och skojade om vem som skulle börja grina. Filmen började men det var något som störde mig. Skulle Allison och jag klara av allt hat genom att ha vårt förhållande officiellt? borde vi vänta? 
 

Förlåt för usel uppdatering! Har haft fullt upp med allt annat.. Tack för fina kommentarer hörrni! Det är sjukt kul att läsa vad ni tycker och tänker om delarna. Så lämna en kommentar vettja! :) Kramar! 
 

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-11-23 18:28:28

Sjukt braa! :D ååh, jag älskar paranormal activity 1,2 och 3! Men har inte sätt 4:an för dom på bion släppte inte in mig även fast jag är 17, men jag hade glömt mitt kort hemma men det trodde dom inte på :(

Svar: Ajdå, jag har sett 3an och 4an och dom är sjukt läskiga! Sitter och skriker under hela filmerna..:p Och tack så mycket! :D
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela