onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 12

Publicerad 2012-11-15 20:46:00 i Next to you,

Previous:

-Åh Harry, min hjälte! fnittrade jag och Harry slutade måda Lou med kudden och gick istället fram till mig. Han stod med ansiktet bara en liten bit från mig och jag kände hans varma andedräkt i mitt ansikte. 'Allt för dig' viskade han med sin sträva engelska röst och log sitt sneda leende som jag älskade. Jag kände hur det pirrade till i magen även fast han antagligen bara gjorde såhär på skoj. Men det var något med Harrys närhet som gjorde mig knäsvag.
-Hey lovers, maten är färdig! ropade Liam och jag hörde hur de andra skrattade från köket. Harry flyttade sig långsamt från mig men tog min hand istället och började gå mot köket.
 

 
Harry's perspektiv:

Vi hade just ätit klart när Niall och Liam sprang till sovrummet där de gömt efterrätten. 
-Vart tog dom vägen? frågade Allison och tittade frågande på mig.
-Dom skulle hämta något, sa Kaylie och log mot oss. Jag hade hållt Allisons hand under hela middan och Kaylie verkade nu ha lagt märke till det. Hon log mot Allison som bara fnittrade och tryckte till min hand lätt. Jag böjde mig fram mot henne och viskade 'I wanna show you something later tonight..' Precis då kom Niall och Liam in med tårtan. Niall spelade på sin gitarr och de båda började sjunga introt till Up all night. Louis stämde in och likaså jag och Zayn. Kaylie tittade storögt på Niall och vägrade slita blicken från honom. Det var ganska komiskt att se hur varken Niall eller Kaylie kunde slita blicken från varandra. Jag hade aldrig sett Niall såhär, och det gladde mig något otroligt. Jag tror faktiskt att Kaylie är den rätta för honom.
-Wiiih! ropade Brianna och klappade förtjust i händerna som en liten flicka när vi sjungit klart.
-Åhh, vad duktigta ni är! ropade Kaylie förtjust och sprang upp och kramade oss alla.
-Tack tjejer! Ni är fantastiska! Vi ville överraska er med sången och tårtan, hoppas ni gillade det! sa Niall och kramade om Kaylie. Liam satte försiktigt ner den stora tårtan på bordet och där fanns ett foto av Kaylie, Brianna och Allison som vi valt ut.
-Hur hittade ni det här? frågade Allison och gapade.
-Jag tog det när jag lånade Kaylies mobil häromdagen, vi måste ha något till tårtan och det här fotot såg bra ut! svarade Niall och satte sig ner vid bordet.
-Ni är fantastiska.. sa Allison och tittade på oss men fäste sedan blicken vid mig. Jag log stort mot henne och började ta en bit av tårtan.
 
 
Allisons perspektiv:

Jag var spänd på att veta vad Harry skulle visa, men samtidigt väldigt nyfiken. Jag tog en tugga av tårtan och lutade mig sedan fram mot Harry och viskade 'Can't wait, later?'. Han kollade sakta upp på mig och nickade. 
-Ska bara på toa hörrni! sa jag och reste mig upp. 
-Gå till vänster bara så hittar du nog den, ropade Niall och jag svängde automatiskt till vänster. Toan var snyggt inredd med bubbelpool och fina handukar. Plötsligt plingade mobilen till, ett mess från Cody stod det på skärmen. Jag tröck snabbt fram det och läste snabbt igenom meddelandet. Hey! Hur går det? Har du lust att träffas något i helgen?xx. Cody ville träffas, i helgen. Cody var schysst men jag skulle aldrig kunna dejta honom, inte nu iallafall. Jag tror jag har något på gång med Harry och det skulle jag aldrig förstöra. Harry var finast, han var så perfekt. Försiktigt drog jag ut en av lådorna i badrumsbyrån. Jag rotade igenom lite och hittade tillslut  en borste. Perfekt. Mitt hår såg väldigt..ja vad ska man säga? Fågelbo-aktigt ut? 
-Kommer du Allison? hördes Harrys röst utifrån och därefter två knackningar. 
-Ehm, kommer alldeles just, vänta två sekunder bara! ropade jag och drog borsten genom håret några gånger. En snabb blick i spegeln och sedan greppade jag mobilen. 'Hey Cody! Jo gärna, men hinner tyvärr inte i helgen. Är med några kompisar i city den här veckan.. Så jag ringer dej när det passar?:) xx.Send.
-Hey! Värst vad lång tid du tog på dig, sa Harry och skrattade.
-Hehe, jao. Mitt hår såg ju ut som ett fågelbo, varför har du inte sagt något!? skrattade jag och satte på mina uggs.
-Du ser perfekt ut och har sett perfekt ut hela kvällen, Ali! sa Harry och blinkade mot mig. Generat kollade jag ner och drog luvan över huvudet för att skymma mina röda kinder. Harry skrattade och föste mig ut genom dörren. 
-Hey då hörrni, vi kommer tillbaka strax! ropade Harry och stängde dörren innan han fick något svar. Jag tittade förvånat på han men han bara ryckte på axlarna. 'Jag berättade vart vi skulle, så oroa dig inte!' sa han och log.
-Vaa?! Så alla utom jag vet vart vi ska? svarade jag förtvivlat och stirrade på honom.
-Exakt! instämde Harry och skrattade. Jag kunde inte låta bli att le åt Harrys förväntansfulla sätt. Utanför snöade det och gatubelysningen lyste upp gatan magiskt. Sådär som det gör bara i drömmar. Harry tog tag min hand i sin och gungade dem lätt fram och tillbaka. Bakom oss smög sig fotspåren fram av mina uggs och Harrys kängor, men de suddades snabbt ut igen av de fallande snöflingorna. Vi sa inte så mycket, det behövdes lixom inte. Allt var så perfekt, Harry var perfekt. Vi gick på den tysta gatan och allt kändes så fridfullt. Efter någon minut svängde vi av vid en lite stig och fortsatte ut där. Stigen ledde ut till en kulle. Utsikten var magisk. Jag var helt stum.
-Vad tycker du? frågade Harry och vände sig mot mig med ett stort leende. Kullen var lagd en bit utanför London City och härifrån såg man alla blinkande lampor och flygplanen flög precis ovanför huvudet på oss. 
-Gillar du det inte? frågade Harry tyst och tittade förvånat på mig. Jag visste inte vad jag skulle säga.
-Du gillar det inte, konstaterade Harry sorgset.
-Shh, Harry nej.. mumlade jag och hyshade honom. Han tittade tyst upp och jag ställde mig framför honom.
-Harry, jag gillar inte det. Jag älskar det, det är så vackert! viskade jag och såg hur Harrys leende bara växte.
-Jag trodde att du skulle gilla det, viskade Harry tillbaka och såg nöjd ut. 
-Jag tog dig hit för att det här stället betyder mycket för mig, hit går jag när jag är både glad och ledsen. Och du betyder mycket för mig Allison. Du har gjort mig så glad, bara att se dig le gör min dag. Jag gillar verkligen dig, viskade Harry och flyttade sig närmre. Ett glädjerus spred sig genom min kropp och jag log stort. Harry gillade mig. Mig, Allison.
-Du gör min dag Harry. Du är så fin, så otroligt fin. Jag gillar dig verkligen enormt mycket, viskade jag och lade armarna om Harrys hals. Harry böjde sig mot mig och hans mjuka läppar mötte mina i en perfekt kyss. 
 

 Äntligen ett nytt kapitel! Oj vad ni fått väntat på den här delen! Tack för fina kommentarer i föregående kapitel. Så tills nästa del vill jag väldigt gärna ha 15 kommentarer från olika personer för nästa del! Jag vet att ni klarar det, så släng iväg en kommentar vettja! :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Karoline

Publicerad 2012-11-16 15:25:26

Åhh, efterlängtat! <3

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-16 16:01:13

Ååååhhhh, vilket bra kapitel! Äääääälskar det!! Du är superduktig på att skriva, tjejen! :)<33

Postat av: Jenna

Publicerad 2012-11-16 16:57:58

Asså omg! Sååå grym! Herregud vad grym du är!!! :D

Postat av: Leila

Publicerad 2012-11-16 17:15:22

Nejh vilken bra del! Åhhh harry och allison är fööör gulliga! :)<3

Postat av: Lina

Publicerad 2012-11-16 21:51:58

Harry och Allison e så söta tsm! guud! <3

Postat av: Karoline

Publicerad 2012-11-16 22:45:13

Du skriver otroligt bra , skrriiiv mera åhh :D

Postat av: Andrea

Publicerad 2012-11-17 10:08:40

Ohh vilket bra kapitel! awesome!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela