onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 11

Publicerad 2012-11-10 17:46:55 i Next to you,

Previous:
Själv var jag också glad över att ha fått chansen att träffa killarna. Harry, som Kaylie och Bri pratat så mycket om var så schysst och vi kom överens väldigt bra. Än så länge var vi bara vänner men jag hoppades innerst inne att det skulle leda till något mer.
-Hallå Ali, kommer du? Vi ska gå nu! ropade Kaylie från hallen och väckte mig ur mina tankar.
-Mhh, kommer! ropade jag tillbaka och rusade mot hallen. Ikväll skulle jag få träffa Harry igen och jag längtade tills dess. Men nu skulle jag och mina bästa vänner ut i city på shopping. Det här kunde verkligen sluta hur som helst, tänkte jag för mig själv och log.
 
 
 
 
Kaylies perspektiv:
 
Efter många timmars shopping var vi påväg till killarnas lägenheter. Niall hade messat gatuadressen och den var inte alls långt från vårt hotell. 
-Här ska det vara! sa jag och knackade på dörren. 
-Heey! ropade Niall och kramade om mig och sedan Ali och Bri. Inte långt efter var de andra killarna.
-Herregud vad har ni med er? ropade Harry och skrattade åt alla våra shoppingpåsar. Vi hade säkert över 15 olika påsar från Victoria's Secret, Hollister, TopShop, Harrods, Forever 21 osv.
-Hihi, vi ville visa er allt vi köpt ju! skrattade Allison och killarna himlade med ögonen.
-Jo visst, jag skulle gärna se er visa upp kläderna från den här butiken..sa Harry och plockade upp Victoria's secret påsarna.
-Hahah, Agreed! ropade killarna och skrattade. Niall tog min hand och drog in mig i lägenheten.
-You wish! skrattade Ali och följde efter mig och Niall in i lägenheten. Vi kom in i det stora varadgsrummet som var modernt inrett och lyxigt, men inte överdrivet som vår svit utan hemtrevligt också. Tvn var på och killarna hade tydligen spelat fifa innan vi kommit. Det luktade mat i hela lägenheten och Zayn stod vid spsien och rörde i köttet.
-Vi började fixa lite av maten just men vi tänkte fixa alla grönsaker till tacos nu när ni kom! sa Niall och öppnade det blänkande kylskåpet.
-Det blir perfekt, svarade jag och log mot honom. Han var ju för gullig, tänkte jag för mig själv och log ännu bredare.
 
 
Harry's perspektiv:

Jag, Allison, Zayn och Lou spelade fifa medans Liam, Kaylie, Brianna och Niall fick fixa maten. Vi körde i lag mot varandra, jag och Allison mot Lou och Zayn.
-Hahah, Ali, det går inte så bra för dig det här! skrattade Lou och Zayn instämde.
-Men vaa! Jag fattar inte hur man gör ju, hur sprakar man bollfan? sa Ali surt och skrattade.
-Vänta så ska jag visa, sa jag och flyttade mig närmre Ali. Jag tog tag om kontrollen ovanpå hennes händer och visade hur hon skulle göra.
-Skjut på X, såhär.. Och passa på A knappen, visade jag och tröck ner knapparna och hennes fingrar.
-Uhh! Harry inte visste jag att du var en så bra lärare, sa Lou sarkastiskt och Zayn skrattade tyst i bakgrunden.
Jag sträckte mig efter en av kuddarna och slängde den på honom.
-Höö! Va gör du va? Jag skulle ju just göra mål! ropade Lou och ställde sig snabbt upp och slängde sig efter en kudde. Ali backade fnittrande undan och Lou anföll mig med kudden som han slog i huvudet på mig om och om igen.
-Kuddkrig! ropade Zayn och greppade en kudde. Jag kröp till Ali och gömde mig bakom henne. 'rädda mig,snälla' viskade jag hjälplöst men Ali bara skrattade. 
-Harry det är ju du som ska skydda tjejen, din fegis! ropade Liam från köket och de andra skrattade. Så jag bestämde mig för att skydda Ali från de hemska kuddarna. 
 
 
Allison's perspektiv:

Plötsligt sprang Harry fram och tacklade ner Louis som hjälplöst föll ner på soffan. Zayn gapskrattade brevid och Louis skrek bedjande om hjälp från de andra.
-Det är en sak om du kastar på mig Lou, men börjar du kasta på Allison...Då blir det fight! skrattade Harry och tröck en kudde i ansiktet på Louis.
-Åh Harry, min hjälte! fnittrade jag och Harry slutade måda Lou med kudden och gick istället fram till mig. Han stod med ansiktet bara en liten bit från mig och jag kände hans varma andedräkt i mitt ansikte. 'Allt för dig' viskade han med sin sträva engelska röst och log sitt sneda leende som jag älskade. Jag kände hur det pirrade till i magen även fast han antagligen bara gjorde såhär på skoj. Men det var något med Harrys närhet som gjorde mig knäsvag.
-Hey lovers, maten är färdig! ropade Liam och jag hörde hur de andra skrattade från köket. Harry flyttade sig långsamt från mig men tog min hand istället och började gå mot köket.
 

 Ojojoj, det hettar till mellan Harry och Allison! Ursäkta mig om det skulle finnas några stavfel, ibland (ofta) hinner jag inte kolla igenom.. Men kommentera vad ni tycker! :D

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-11 17:48:44

Naaawwww, that's so sweet! Jättebra kapitel, älskar novellen!:)<3

Postat av: majmona

Publicerad 2012-11-13 15:43:55

bäst!! xxxxxxx

Postat av: onedirectionfanpage

Publicerad 2012-11-14 12:00:40

Gryyyymt kapitel :D

Postat av: Karoline

Publicerad 2012-11-17 11:05:10

Sååå bra!

Postat av: Julie

Publicerad 2012-11-17 11:05:34

Den här novellen är bäst! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela