onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 10

Publicerad 2012-11-09 15:39:26 i Next to you,

Previous:
-Gonatt Kaylie! viskade jag och stängde försiktigt dörren. Jag sprang genom sviten till mitt sovrum och slängde mig utmattat i den stora fluffiga sängen bland massa kuddar.Av vana plockade jag fram min Iphone och tröck upp twitter appen. Tre nya följare: Niall, Louis och Harry. Jag log stort och knappade snabbt in en ny tweet. 'Had a great time with my best friends tonight, looking forward to see you guys tomorrow :)'. Jag skulle just lägga ifrån mig mobilen när ett nytt mess plingade till. 'Gonatt Ali, vi ses imorn! xx' från Harry. Naaw, hur gulligt var inte det? tänkte jag för mig själv och skrev snabbt ett nytt mess: 'Gonatt Harry! Längtar till imorgon! :) xx'. Jag släckte lampan och kröp ner under det stora täcket. Efter bara några minuter somnade jag med ett leende på läpparna.
 

 
 
Briannas perspektiv:

Jag vaknade av att solen lyste från de stora fönstrena. Kaylie snarkade brevid mig med mobilen i handen. Jag skrattade lite för mig själv och gick sedan upp, tog på mig de lyxiga hotell-tofflorna och morgonrocken av siden.  Allison verkade också sova eftersom jag hörde lätta snarknningar därifrån också. Jag slängde mig ner i den stora soffan och slog på tvn samtidigt som jag kollade igenom room-service borshyren. Efter lite velande ringde jag ner till receptionen och beställde upp bacon, ägg, pannkakor, frukt, kaffe, juice, rostat bröd, nutella, muffins och donuts. Det här skulle Ali och Kaylie äääälska, tänkte jag för mig själv när nyheterna började på tvn. 'Igår kväll sågs killarna från världskända pojkbandet One Direction utanför ett lägenhets hus i centrala London. De smög in bakvägen diskret så att inte deras efterhängsna fans skulle märka dem. Vart har de varit så sent på kvällen mån tro?' sa den välbekanta rösten från nyhetsuppläsaren. Jag stirrade stint på den stora tvn och såg några bilder från när killarna smygit in genom någon bakdörr. 
-Oj herre gud! Att paparazzis ska finnas överallt, utropade Allison som tydligen vaknat av de högljudda nyheterna. 
-Mmh jo! Stackars killar! Det måste ju va jobbigt att ha dem efter sig hela tiden lixom, mumlade jag och knappade in ett mess till Liam. 'Godmorgon! Hoppas jag inte väcker dig men jag såg er just på nyheterna där de sa att ni smygit in genom någon bakdörr. Jag tror dom vet var ni bor :s'
-Sov du gott här i sviten? frågade Ali med betoning på ordet sviten.
-Om jag har! Jag sov sov en prinsessa! skrattade jag och Ali log glatt mot mig.
-Samma här, svarade hon. Det knackade på dörren och jag gick för att öppna, in kom två 'betjänter' med två stora vagnar med massor av mat på. Allt såg så otroligt gott ut och jag kände hur det vattnades i munnen.
-Ahhhh! Muffiiiiiins! ropade Kaylie och kom springandes från sovrummet. 
-Hur mycket har du beställt upp egentligen, frågade Ali förvånat och skrattade.
-Vadå? Jag trodde ni var hungriga! försvarade jag mig och log. Kaylie log tacksamt mot mig och greppade sedan några muffins. Jag visste hur mycket hon älskade muffins och det här gjorde hennes dag.
 
 
Liams perspektiv:

-Brianna messade just mig om det där med nyheterna, sa jag och Zayn kollade förvånat upp.
-Jaha, men säg till henne att det inte är någon fara! Vi fixar det där sen, svarade han och Louis nickade. 
-Dom är lite ovana vid kändisskapet, skrattade Niall och Harry höll med. 
-När skulle vi träffa dom idag btw? frågade Liam.
-Så snabbt som möjligt va? frågde Niall otåligt.
-Haha, Nialler, ta det lugnt! Du får nog träffa Kaylie snart igen, skrattade Louis och Niall log stort tillbaka.
 
 
Allison's perspektiv:

-Vi åker och shoppar! sa jag glatt.
-Jaa! Men när ska vi träffa killarna? frågade Kaylie och tog fram sin mobil.
-Vi kanske kan åka till dom och fixa middag och se en film eller något sådant, föreslog Brianna glatt.
-Åh, vilken bra ide! Jag skriver till Niall att dom får komma och hämta oss eller säga var dom bor sen så kommer vi vid 4-tiden, sa Kaylie och började knappa in ett mess. Både Kaylie och Brianna verkade väldigt glada över att få träffa killarna och dom verkade komma bra överens. Det gladde mig något otroligt, att se mina vänner glada gjorde mig glad. Själv var jag också glad över att ha fått chansen att träffa killarna. Harry, som Kaylie och Bri pratat så mycket om var så schysst och vi kom överens väldigt bra. Än så länge var vi bara vänner men jag hoppades innerst inne att det skulle leda till något mer.
-Hallå Ali, kommer du? Vi ska gå nu! ropade Kaylie från hallen och väckte mig ur mina tankar.
-Mhh, kommer! ropade jag tillbaka och rusade mot hallen. Ikväll skulle jag få träffa Harry igen och jag längtade tills dess. Men nu skulle jag och mina bästa vänner ut i city på shopping. Det här kunde verkligen sluta hur som helst, tänkte jag för mig själv och log.
 
 
Ett snabbt inlägg! Fick lite bråttom! Det är ju fredag så har massa grejer att göra. :) Kommentera på bra nu och trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2012-11-09 21:47:30

Bästa!<3

Postat av: Leila

Publicerad 2012-11-09 21:47:58

Fortsätt såhär! Jätte bra! :D

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-10 07:57:57

Harry+ Allison<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela