onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 20

Publicerad 2012-12-17 20:38:00 i Next to you,

Previous:

-Hahaha, fick du med det där? ropade jag till Bri som nu smygit sig ännu närmre. Allison vände sig förvånat om och möttes av kameran som nu var upptryckt i hennes aniskte. 
-Men åååh! Hur kunde du filma det? ropade Ali surt och slängde sig efter en disktrasa som hon sedan kastade på Bri. Trasan träffade henne rakt i anisktet och Brianna var helt blöt. 
-Åhh, Aliii! Fyyfan vad äckligt, skrattade hon och greppade vattenslangen. Nu är det krig, flinade Bri och tröck på knappen.
 


 
 
Zayns perspektiv:
 

-Vem var det? frågade Niall när jag lagt på.
-Mamma. Jag åker hem ikväll, flyget går sju, svarade jag glatt. Äntligen skulle jag få träffa familjen, kompisarna och Perrie. Att bara få fira jul hemma skulle bli underbart!
-Åh, okej, svarade Niall och såg funderande ut.
-Så vad tyckte ni om intervjun? Var allt bra? frågade Liam och satte sig ner i de stora bilsätet.
-Joo, allt gick bra. Fast nu är det ju helt officielt, mumlade Harry och knappade på mobilen. Niall nickade och Liam instämde med ett kort ja. Det var inte bara jag som skulle hem över jul, Niall skulle egentligen åkt till Irland igår, likaså Harry, Liam och Lou skulle åkt hem igår. Och nu var vi påväg till lägenheten för att berätta för tjejerna.
 
Kaylies perspektiv:
 
-Oj, vad fint ni har städat då! ropade Harry när han kom innanför dörren. Han hade rätt, hela sviten glänste, alla kläder var vikta i fina högar och kylskåpet var fullt med mat.
-Vad gör man inte för er! skrattade Ali och slängde sig i Harrys famn. Brianna kysste Liam och jag sneglade på Niall. Han såg ledsen ut. Långsamt lade jag händerna om hans hals och han drog in mig i en kram. Den kändes på något sätt hård, som om han inte ville släppa.
-Hur är det? viskade jag ororligt och mötte hans blick. De ljusblå ögonen utstrålade sorgsenhet och gjorde mig direkt orolig.
-Gick inte intervjun bra? frågade jag och studerade honom.
-Neh, det är inte det, började han. Jag måste åka hem ikväll, nu, avslutade han och hela han utstrålade sorg.
-Nu ikväll? frågade jag förvånat. Han nickade tyst till svar och de andra tystnade också.
-Jag ska börja packa nu så.. Niall du får skynda dig, Paul kommer snart, uppmanade Liam och de andra skyndade sig in i sovrummen. Tystnaden tog över, allt kändes tomt. Niall såg hur ledsen jag blev och hans ansiktsuttryck såg alltmer deprimerande ut.
-Vill du att jag ska stanna? Jag kan stanna med dig, gulle, viskade han och höll om mig hårt. Ett lyckorus spred sig inom mig, men jag förstod genast att det inte gick.
-Niall, jag älskar dig så otroligt mycket, men du får inte stanna. Du måste åka hem, träffa din familj, din mamma  din pappa, din bror och alla dina kompisar, viskade jag och förstod att det var det rätta. Han släppte greppet om mig och tittade sedan på mig.
-Jag älskar dig, alltid, viskade han och hans läppar snuddade lätt vid min panna. Vi ska träffas så snabbt som möjligt. Jag fixar det, jag lovar, sa han sedan och jag visste att han talade sanning. Det vi hade gick inte att släppa. Nu var det Niall och jag föralltid.
 
 
Nialls perspektiv:
 
 
-Ni följer väll med oss till flygplatsen? frågade Harry och tjejerna nickade. Jag lyfte upp Kaylie och hon fnissade glatt. Harry ville inte vara sämre så likaså han lyfte upp Allison och skyndade ut till bilen. 
-Hey girls! hälsade Paul och Kaylie, Ali och Bri hälsade glatt tillbaka. 
Väl framme vid flygplatsen körde vi som vanligt in i en hemlig port och vidare ut till en speciell gate. Paul gick förstås först med Zayn, Louis, Liam och Brianna tätt bakom sig. Harry kittlade Ali och de såg väldigt nyförälskade ut. Jag sneglade på Kaylie som höll min hand i ett hårt grepp. Vi stannade vid utgång 38 och det var dags att säga hejdå. Jag böjde mig fram mot Kaylie och hennes läppar trånade efter mina. Kyssen var passionerad och som alltid kittlade det till i magen som det alltid gjorde när mina läppar mötte hennes.
-Jag älskar dig, Kaylie Tanner, sa jag och log stort mot henne. 
-Och jag älskar dig Niall Horan, svarade hon och log tillbaka mot mig. 
-Oh you loverbirds, come on! We gotta go! ropade Louis och skrattade. Harry och Allison avslutade sin passionerade kyss och Liam och Bri kramade om varandra hårt. Louis sprang fram och kramade om tjejerna och plötsligt stod alla och höll om varandra. 
-Vi ses snart igen, girls! ropade Harry och vi började gå mot dörrarna.
-Och justde! Slå på tvn halv nio ikväll så får ni se intervjun från idag, ropade jag och flinade stort. 
-We will! svarade dom och skickade slängkyssar efter oss. 
Jag slog mig ner i de bekväma första klass sätena och bästellde in kvällens middag. Mina tankar var fortfarande kvar hos Kaylie. Hennes leende, hennes skratt.. Det var tungt att lämna henne men snart skulle vi träffas igen. 
 

Naaw! Är dom inte söta?!:) Tack för fina kommentarer, ni anar inte hur glad jag blir! Hoppas ni tyckte om kapitlet. Låt mig höra vad ni tycker genom att kommentera! Hihi♥
 

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2012-12-17 21:40:07

Jätte bra kapitel!!! :D
Vill bara veta mer , längtar tills nästa!

Svar: Tack!:)
None None

Postat av: Sara

Publicerad 2012-12-18 13:05:59

Nu har jag läst klart, det var en underbar novell, den gjorde verkligen min dag. Längtar till nästa kapitel så mycket!! :)

Svar: Tack så mycket! Så roligt att höra, blir verkligen jätte glad!:Dxx
None None

Postat av: Emma

Publicerad 2012-12-18 19:14:02

Aaawwww, they are soooo cute! Gullisar! Jättebra kapitel, TACK!:)<3

Svar: Tack själv, du skriver alltid så fina kommentarer!!:)xx
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela