onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 22

Publicerad 2012-12-24 13:01:23 i Next to you,

Previous:
 
-Oh, nice, tell me about it! sa Harry och lät rikitgt taggad.
-A surpriseparty for the girls and our friends, are you in? frågade jag.
-Of course I'm in! That's great! I'm gonna call Louis..Talk to you later! sa Harry och samtalet bröts. Ett stort leende växte på mina läppar. En fest med Kaylie, Bri, Ali, killarna och massa andra kompisar.. Kunde det bli bättre?
 
 
 
 
Allisons perspektiv:
 

Doften av mat spred sig genom hela huset och även in till mitt rum. Min mage ger ifrån sig ett kurrande läte. Jag drar på mig min rosa siden morgonrock och mina fluffiga vita tofflor och skyndar nerför trappan.
-Godmorgon Ali! Har du sovit gott? frågar mamma från matbordet. Hela köket är fullt med människor. Kockar i vita kostymer med höga hattar, städerskor som springer runt och fixar det sista inför julen. Julgranen står färdigt pyntad i vardagsrummet och når ända upp till taket.
-Mmh, great, mumlar jag och provsmakar julskinkan. Inte ens på julafton kan vi bara få vara familjen. Alltid städerskor, klienter, kökspersonal eller sk övrig personal ska finnas hemma hos oss. Tillochmed julgranen har dom pyntat. Mamma har inte ens tid att märka hur irriterad jag är. Plötsligt hörs min ringsignal från övre våningen och jag rusar uppför trappan. 
-Allison, Cody will be here any minute! He had a gift for you, ropar mamma efter mig. Cody? Han hade jag helt glömt bort. Goodmorning honey! How are you? frågar Harry och ett leende växer på mina läppar. Hey Harry! I'm allright.. berättar jag utan att gå in på närmare orsaker. I miss you, viskar jag och känner hur stor saknaden faktiskt är. I miss you too, säger Harry. Vi fortsätter småprata men jag måste sedan lägga på när det ringer på dörren. I love you, avslutar jag och slänger ifrån mig mobilen. Jag skyndar in till badrummet och ser hur risig jag ser ut. Har jag gråtit i sömnen? Jag stänger dörren och vrider igång duschen för en snabb uppfräshning.
-Cody, is downstairs! ropar mamma.
-I'm in the shower, tell him to wait, ropar jag och ställer mig under den varma rinnande vattenstrålen.
 
-Hey! säger Cody och skiner upp i ett stort leende när han får syn på mig, i bara handuk.
-Ehm, hey! svarar jag och skyndar in i min walk in closet. Han sitter på min säng och ser alldeles för bekväm ut.
-Jag ska bara byta om, mumlar jag och stänger dörren. Jag sätter snabbt på mig underkläderna och hoppas innerligt att han inte ska få för sig att hålla mig sälskap i garderoben.
-Så hur var det i London? frågar han. 
-Riktigt bra! Vi hade sjukt kul hela tiden, så det var verkligen en lyckad resa! svarar jag och lägger på lite lätt med smink för att se lite piggare ut.
-Nice! Du har orsakat liiite hysteri här hemma iallafall, säger han. Hysteri? Jag skyndar ut genom dörren och fram till datorn. 
-Vadå för hysteri? frågar jag förvånat. Cody skrattar och hans smilegropar syns extra bra. Han är sjukt snygg och han känns på något sätt så lugn, som om vi känt varandra hur länge som helst.
-Har du inte hört? retas han och ler busigt. Jag fnissar och slår mig ner med datorn i famnen, brevid honom.
-Du är megakändis här hemma. Mer än du var förut, avslöjar han och skrattar. Det kan bara bero på en person, Harry. Vi är offentligt tillsammans ju. Jag känner hur jag blir röd i ansiktet och Cody bara skrattar högre.
-Är det pga Harry? viskar jag. Han nickar och tystnar. 
-Är det sant? Är ni tillsammans? frågar han. Jag nickar. Cody ser ledsen ut. Men vad kunde han förvänta sig? Att det skulle bli något mellan oss? Nja, kanske, men nu har jag Harry. Han ser plötsligt lite gladare ut.
-Jag har hört att du är lite kittlig..säger han och skrattar. Jag ryser til och lägger ifrån mig datorn. 
-Nej Cody. Nej, du skulle bara våga.. säger jag och backar från honom i sängen. Han släger sig över mig och kittlar mig precis som han gjorde första gången vi träffades.
-Kan vi inte gå ut? Det är så sjukt varmt här inne, säger jag och skrattar. Cody nickar och vi skyndar ut i snön.
 
 
 
 Harrys perspektiv:
 
-Harry, gästerna har kommit! ropade mamma från köket. 
-Jag kommer just! ropade jag och tråkade håret. Mobilen blinkade till. 9 nya meddelanden och 15 missade samtal. Herregud vad har hänt? mumlade jag för mig själv och ringde Louis, som messat flest gånger.
-Oh, Harry! Jag har försökt ringa dig! sa han.
-Jag var i duschen.. Vad har hänt? frågade jag oroligt. Det blev tyst. 
-Ehm, du vet ingenting ännu, konstaterade han för sig själv mumlande. 
-Vad, Louis? sa jag och himlade med ögonen.
-Twitter är helt överbombat av några bilder..börjar Louis. Mina tankar gled genast in på Allison. 
-Nej..viskade jag för mig själv. Någonting hade hänt Allison. Hur mår hon? Vad har hänt Ali? frågade jag nu hysteriskt.
-Uhm, Allison mår bra, Inget har hänt henne, lugnade Louis mig. Jag slappnar av och sätter mig ner på sängkanten.
-Vad har då hänt? Vilka bilder? frågar jag tyst.
-Harry, jag är så ledsen. Jag förstår inte hur hon kunde göra såhär mot dig.. Det kanske är ett misstag, säger han tröstande. 
-Okay, now I'm scared, säger jag och ryser.
-På bilderna kysser Allison en annan kille, säger Louis nästan ohörbart. Och jag känner hur hela min värld rasar samman.
 

 Förlåt för uppdateringen, men har vart så upptagen de senaste dagarna! Ett spännande slut på kapitlet, eller vad tycker ni?:) Hoppas ni får en fin julafton! Kram!:D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela