onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 21

Publicerad 2012-12-19 16:12:03 i Next to you,

Previous:

-Oh you loverbirds, come on! We gotta go! ropade Louis och skrattade. Harry och Allison avslutade sin passionerade kyss och Liam och Bri kramade om varandra hårt. Louis sprang fram och kramade om tjejerna och plötsligt stod alla och höll om varandra. 
-Vi ses snart igen, girls! ropade Harry och vi började gå mot dörrarna.
-Och justde! Slå på tvn halv nio ikväll så får ni se intervjun från idag, ropade jag och flinade stort. 
-We will! svarade dom och skickade slängkyssar efter oss. 
Jag slog mig ner i de bekväma första klass sätena och bästellde in kvällens middag. Mina tankar var fortfarande kvar hos Kaylie. Hennes leende, hennes skratt.. Det var tungt att lämna henne men snart skulle vi träffas igen.
 
 
Kaylies perspektiv:
 
 
Vi slog oss ner i soffan och tryckte igång tvn. Klockan var prick halv nio och vi hade dukat fram chips, popcorn och ett stort fruktfat. 
-Ihhh, kolla där är dom ju! ropade Bri och jag spärrade upp ögonen när jag fick se dem på den stora skärmen. Killarna var som vanligt snyggt klädda och Louis skämtade med tjejen som skulle intervjua dem. 
'So you've come a very long way since that day at x-factor, tell me about it' sa tjejen och satte sig tillrätta. 
'Oh, yeah, it's huge! I mean some weaks ago we sold out Madison Square Garden. We've come soo far, and so far it has been a wonderful experience, it's unbelievable,berättade Liam och de andra killarna nickade instämmande.'Yeah, I think we all agree, and the thing is that we owe it all to the fans. They're incredible, avslutade Harry. Jag log för mig själv och insåg hur mycket killarna faktiskt älskade sina fans. De skulle inte vara någonstans utan dem. They sure are, I mean look at all these pictures.. sa den rödhåriga tjejen och visade upp några bilder från när fansen hade campat utanför arenan, ritat stora affischer till killarna och ritat ansiktet fullt med deras namn på kinderna och pannan. Allison skrattade och jag likaså. Vi fans var verkligen roliga ibland.. So, boys. I've heard all this rumors about your lovelife. Harry let's start with you, sa tjejen och Harry zoomades in. 'Uhm, yeah. I'm dating a girl called Allison, började Harry förklara och de andra killarna skrattade tyst i bakgrunden. Harry fortsatte lite smått generad men med ett stort leende på läpparna. She's just great, avslutade han och tjejen log. Liam? frågade hon sedan och kameran riktiades mot Liam. Brianna stelnade till och Allison var i någon form av chock. Liam sade kort bara att han dejtade men att inget var officielt ännu. Brianna pustade ut och kameran riktades mot Niall. And of course, Niall, I saw your tweet to this one girl called, Kaylie. Tell me about her. Allt tystnade, ingen skrattade eller fnissade, men Niall verkade lugn till skillnad från mig som naglade mig fast i Allisons hand av nervositet. Yeah, there is this girl, Kaylie. I know she's watching this and I want you all to know that I love her..She's awesome. So sweet, beautiful, funny, well she's perfect. And she loves Nandos, sa han och skrattade. Studion fylldes av skratt och jag kändes hur jag blev tårögd. The thing is..Niall have waited so long for this one girl. And now he finally found his pricess. We all love her and she doesn't deserve any hate. If you hurt Kaylie, you hurt us all, avslutade Liam och kramade om Niall. Allison och Brianna stirrade storögt på mig och jag kände hur tårarna rann ner för mina kinder, glädjetårar. Jag var så rörd, så glad över att Niall älskade mig minst lika mycket som jag älskade honom.
 
 
 
Allisons perspektiv:

-Heey gumman! ropade mamma och kom skyndades nerför den stora trappan till ateljen.'Hur har du haft det? Var rummet bra?' frågade hon och jag föstes in i hennes famn. Jag berättade om resan, om killarna och om min pojkvän Harry. Mamma blev förvånad men väldigt glad över mitt så utomordentliga val av pojkvän. Tankar åkte tillbaka till de få dagarna vi hade spenderat med dem. En enorm saknad fanns inom mig. Harry hade messat och ringt direkt när de landat och vi pratade i ungefär en timme. Imorgon var det julafton, en jul utan Harry.
-Jo, Cody har ringt. Du borde ringa upp, sa mamma och avbröt mina tankar. Jag suckade och hasade fram till mitt rum. Välstädat, såklart. Datorn låg i sängen så jag bestämde mig för att logga in en snabbis på twitter. Det hade gått två dagar och jag hade 300'000 följare, som ökade varje sekund. Brianna hade tweetat en bild på deras julgran och Niall på ett julbord fyllt av mat. Jag log för mig själv och tweetade 'Don't you know you're supposed to eat all that food tomorrow..;)xx' Sedan stängde jag ner fliken och kröp ner i sängen. Jag bestämde mig för att messa Harry. Godnatt, snygging! Kom precis just hem och är riktigt trött. Saknar dig, puss godnatt!♥
Efter mindre än en minut kom svaret. 'Godnatt, gulle! Julafton imorgon, en överraskning väntar!;)Saknar dig, puss!!♥
 Jag log stort och lade ifrån mig mobilen. Sedan somnade jag med Harry i mina tankar.
 
 
Nialls perspektiv:
 

-Tell me everything about her! beordrade mamma och slog sig ner vid bordet. Hon hade sett intervjun och ville nu veta allt om Kaylie.
-Haha, she's just special, svarade jag och fnissade.
-Yes, I can see it in your smile, sa mamma och log stort. Hon var så glad över att jag hittat en vettig tjej. Och hon ville såklart träffa henne så snabbt som möjligt.
-Don't you want to take her here? I mean I would love to have her at our place for a weekend or something, föreslog hon. Skulle Kaylie bo här? Hos mina föräldrar? Ja, kanske. Om mindre än en vecka var det nyår och vi måste ju fira nyår tillsammans. Kaylie, Bri, Allison och killarna. En grym fest, kanske? Jag dukade snabbt bort från bordet och slog in Harrys nummer på mobilen. 
-Hey Niall, how are you? lät det från andra sidan luren. 
-Hey, I'm great, but i've got a plan for new years eve, and I need your help? sa  jag och log för mig själv.
-Oh, nice, tell me about it! sa Harry och lät rikitgt taggad.
-A surpriseparty for the girls and our friends, are you in? frågade jag.
-Of course I'm in! That's great! I'm gonna call Louis..Talk to you later! sa Harry och samtalet bröts. Ett stort leende växte på mina läppar. En fest med Kaylie, Bri, Ali, killarna och massa andra kompisar.. Kunde det bli bättre?
 

Del 21! Hope you like it! Har lite spännande planer för novellen..Kul!:)
Tack så mycket åter igen för fina kommentarer, fortsätt så!!:) xx
 
 

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2012-12-19 23:07:25

Super bra kapitel!! :D
Vill bara veta mer!
Denna novell blogg är min favorit :D♥

Svar: Hihi, tack!:)
None None

Postat av: Emma

Publicerad 2012-12-20 15:36:41

Naaaww, Niall är så himla söööööt!;) Puss på våra killar, och TACK för jättebra kapitel!:)<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela