onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 19

Publicerad 2012-12-14 15:26:14 i Next to you,

Previous:
 
-Är du trött Nialler, frågade hon och log retsamt efter min stora gäspning.
-Om jag är! Jobbigt att vara med dig hela dagarna, svarade jag och blinkade till henne. 
-Haha, jag säger detsamma, fnissade hon och flätade in sina fingrar mellan mina. Hon såg glad ut, lycklig. Hennes blå ögon glimmade och ett leende lyste från hennes läppar.
-Du är så fin Kaylie! Jag älskar dig! viskade jag och mötte hennes blick.
-Du är fin Niall. Du är perfekt, perfekt för mig och jag älskar dig! viskade hon och hennes läppar mötte mina än en gång.
 

Briannas perspektiv:
 
Jag vaknade upp av en bultande huvudvärk men med ett stort leende på läpparna. Liam låg brevid mig med ena armen om mina axlar. Lägenheten var ljus och ute sken solen starkt. Försiktigt puttade jag bort hans arm och trippade tyst till köket. Zayn låg som en boll under täcket och Louis likaså. Från Kaylies och numera Nialls sovrum hördes tysta viskningar. Ett leende smög sig upp på mina läppar. Niall och Kaylie. Harry och Allison. Liam och jag, eller? Minnesbilder från igår började komma tillbaka och mitt leende växte. Jag stod upptryckt mot en vägg med Liams händer på min kropp. Kyssarna, dansen, orden..
-Nämen hej, är du uppe redan? hördes en röst bakom mig, Liam. Jag kände hur mitt ansikte skiftade färg till rött och tittade snabbt ner i flingorna.
-Hey! Jo, jag har hemsk huvudvärk och hungern tog kol på mig så det kändes lika bra att gå upp, förklarade jag och svlade snabbt en huvudvärkstablett. Jag sneglade försiktigt på honom och såg hur han nickade och öppnade i tur ordning alla köksskåpen. 
-Jag hittar ingenting här ju! klagade Liam och skrattade tyst.
-Vad vill du ha? frågade jag och ställde mig upp, redo att hjälpa.
-Sockret, svarade han. Jag trängde mig förbi honom och sträckte mig efter burken med socker högst upp på hyllan. När jag tillslut nådde burken kände jag hur mina händer tappade greppet om den. I en ända rörelse sträckte Liam ut handen och fångade burken. Hans kropp var nu tryckt mot min och jag kände hans andedräkt mot mitt ansikte. Han satte ner burken med ena handen och den andra lade han på min höft. Jag böjde mig framåt och våra läppar mötte varandra. Först lite velande men vi hittade snabbt tillbaka till samma spår som igår. Jag lade mina armar runt hans hals och drog honom närmre. Han skrattade och våra läppar särades. 
-Jag var orolig att du ångrat det som hände igår, mumlade han och strök handen över min rygg. Hans blick mötte min och jag log snett.
-Aldrig, det var mitt livs bästa kväll, fnissade jag och tryckte mina läppar mot hans igen. Min fråga var bekräftad; Liam och jag.
 
Harrys perspektiv:
 
-Godmorgon,  viskade Allison. Hennes andedräkt kittlade på min hals och rysningar av välbehag gick genom min kropp. 
-Gomorgon sötnos, mumlade jag och sträckte på mig. Hennes läppar mötte mina och höll sig kvar länge. Mina tankar granskade gårdagen, vi dansade. Jag och Ali dansade, nära varandra, blinkande lampor, musik, lycka.
Jag öppnade långsamt ögonen och möttes av dagsljuset. En ilning åkte genom min kropp, vad var det för dag? Lördag. Intervju. Jag satte mig plötsligt upp och stirrade på klockan, halv ett. Intervjun började ett. Snabbt rusade jag ut ur sovrummet och ropade till de andra. Allison såg minst sagt förvånad ut när jag sprnag genom lägenheten för att väcka de andra killarna. Först fattade de ingenting, men när det gick upp för dem att vi hade en väldigt viktigt intervju om en halv timme brast paniken ut. Niall duschade snabbt, Zayn hoppade runt på ett ben i ett desperat försök att få på sig sina byxor, Liam slängde i sig maten och av någon anledning stod Louis och filmade alltihop. 
-Louiiiis, gör något! ropade jag.
-Smile to the camera Harreeeh! ropade Louis tillbaka och skrattade. Jag flinade mot honom och körde några moves.
-Är det verkligen nödvändligt att börja filma just nu? skrattade Liam och åt upp det sista av flingorna.
-Man måste fånga de bästa ögonblicken ju! utropade Lou.
Fem minuter senare stod vi alla vid dörren och jag höll om Ali. 'Vi kommer tillbaka ikväll' viskade jag och ALi suckade. 'Skynda dig' mimade hon och log. Niall pussade på Kaylie och Liam på Brianna. Louis kramade om tjejerna och likaså Zayn. Sedan skyndade vi ut till bilen. Nu hade vi bråttom.
 
 
Kaylies perspektiv:
 
-Så girls, vad ska vi hitta på idag? frågade jag efter att ha stängt dörren efter killarna. 
-Shoppa, ropade Ali och skrattade.
-Men nej, inte igen, klagade Bri. Vi borde verkligen städa, städerskorna kommer inte förrän på måndag och här ser det ut som ett bombnedslag, muttrade hon. Hon hade rätt, mat låg på golvet, kläder låg i högar, sopor utspridda överallt, obäddade sängar och gammal mat. Allison såg pinad ut. Hon hatade att städa, mer än någon annan på den här planeten. 
-Vi måste verkligen städa, instämmde jag och tog upp ett par kalsonger som låg på golvet. 
-Usch, Kaylie! skrattade Ali när jag kastade dom på henne. 
-Det var säkert Harrys, flinade jag och Bri skrattade.
-Ja, han går ju i kalsonger hela tiden här hemma, klagade Bri och började plocka upp kläder från golvet.
-Ja, men det är sexigt ju, sa Ali och blinkade mot oss. Jag mötte Briannas blick och ingen av oss kunde hålla sig för skratt. Allison flinade men såg lite sårad ut.
-Vadå håller ni inte med? Han har ju abs! skrattade Ali samtidigt som hon sorterade bort gammal mat från kylskåpet.
-Mmh, okej då.. Han ser ju bra ut, men det blir lite för naket ibland, svarade jag och fixade till kuddarna i soffan. 
-Herregud, vad har vi gjort för att få det såhär stökigt, klagade Ali när hon fick syn på disken. Brianna hämtade kameran och filmade Ali i smyg medans hon diskade med ett väldigt äcklat ansiktsuttryck. 
-Hjääälp mig, grät hon och slängde in disken i maskinen. 
-Hahaha, fick du med det där? ropade jag till Bri som nu smygit sig ännu närmre. Allison vände sig förvånat om och möttes av kameran som nu var upptryckt i hennes aniskte. 
-Men åååh! Hur kunde du filma det? ropade Ali surt och slängde sig efter en disktrasa som hon sedan kastade på Bri. Trasan träffade henne rakt i anisktet och Brianna var helt blöt. 
-Åhh, Aliii! Fyyfan vad äckligt, skrattade hon och greppade vattenslangen. Nu är det krig, flinade Bri och tröck på knappen. 
 

 Sådärja, äntligen nytt kapitel! Tog lite tid, men hoppas det var värt det! Kommentera vad ni tycker så kommer det ny del snabbare! Kram!♥

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-12-15 16:52:22

Superbra kapitel!:)<3

Svar: Tack så mycket!:)
None None

Postat av: Erika

Publicerad 2012-12-15 19:51:37

Riktigt bra kapitel! :D

Svar: Tack!:)
None None

Postat av: Erika

Publicerad 2012-12-17 17:33:40

Jätte bra kapitel, längtat efter nästa!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela