onedirectionsnovel.blogg.se

Next to you -Del 17

Publicerad 2012-12-07 11:56:52 i Next to you,

Previous:
 
Duschen tystnade fån Kaylies rum och nu lät bara tvn:s ljud. Liam och Brianna pratade om något väldigt roligt eftersom de skrattade hela tiden. Allison satt och smuttade på sin latte, Zayn och Liam kollade på tvn och jag kollade runt lite på twitter. Plötslig hördes en dov smäll från Kaylies sovrum. Niall tittade förvånat upp och vi alla reste oss snabbt. Vi rusade in i sovrummet och Niall sprang nästan på Kaylie som låg på sovrumsgolvet i en pöl av blod.


Nialls perspektiv:
 
-Kaylie! ropade jag och föll ner brevid henne på golvet. Hon låg där helt livlös i bara underkläder och hade ett stort sår på armen. Brianna grät tyst och Allison mumlade något för sig själv, men allt jag hörde var Kaylie. Hon huttrade och snörvlade. Hennes hår som fortfarande var blött hängde livlöst ner för hennes lilla kropp. Liam kom springande med någon form av bandage och lindade det snabbt runt den skadade armen. Jag lyfte upp Kaylie i famnen och hon gav ifrån sig ett klagande ljud. Hennes andra hand höll krampaktigt i mobilen. 
-Kaylie gulle, var har du ont? frågade jag tyst och bäddade ner henne under täcket. 
-Armen, viskade hon och huttrade. Hon hade iskallt, hela rummet kändes iskallt. Allison kröp upp brevid henne och likaså Brianna. Jag satt på sängkanten närmast Kaylie och smekte försiktigt hennes hand. 
-Vad hände, Kaylie? frågade Allison tyst men oron lyste starkt igenom. Kaylies blick vandrade genom rummet, hon velade. Hennes min mötte min och hon såg sorgsen ut. Jag hade inte märkt att tårarna långsamt föll nerför mina kinder. Kaylie tryckte min hand och viskade något. Det kändes fel att Kaylie tröstade mig när jag borde trösta henne. 
-Niall, vi väntar utanför, mumlade Louis och jag hörde hur de andra följde efter. Jag torkade snabbt bort tårarna, som fortsatte falla.
 
 
Kaylies perspektiv:

Niall grät. Jag hade aldrig sett han gråta. Han var så rädd över att något allvarligt hade hänt. Hans oro lyste genom hans blå ögon. Att se Niall gråta var annorlunda, inte mesigt, inte töntig, det var vackert. Det fick mig att älska honom ännu mer. 
-Niall, jag är okej, viskade jag och min kropp skakade lätt. Jag hade aldrig haft så här kallt, det var som om kölden växte inom mig och blev allt större.
-Du är inte okej, Kaylie. Vad hände älskling? Vad fick dig att falla? fårgade Niall desperat. Messet jag hade fått var långt och väldigt hotfullt. Jag hade ingen aning hur person som skrivit det fått tag på mitt nummer, men det var självklart att han eller hon hatade mig. Jag orkade inte hålla mig uppe längre, så jag föll och tydligen slog jag i armen i något under processen.
Nu kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle visa messet för Niall. Jag visste att jag borde, jag måste. Jag gav mobilen till Niall och han tittade oförstående på mig. Han drog fingret över skärmen, som lystes upp av messet. De svarta bokstäverna stack som nålar i Niall, hela hans kropp ryste till.
-Jag fick det just.. viskade jag men Niall bara fortsatte läsa. Han ställde sig upp och rusade ut ur rummet.
 
 
Liams perspektiv:

Niall räckte över mobilen till mig och beordrade mig att läsa. Sedan rusade han tillbaka till sovrummet och kom utbärandes på Kaylie. Hon var inlindad i ett fluffigt täcket och hade fått tillbaka färgen i ansiktet. Jag vände blicken mot mobilen och på texten som stod där. Den var hemsk och riktigt personlig. Hon som skrivit detta var verkligen arg och hade trakasserat ner Kaylie, hennes utseende, hennes personlighet. Hon hade hotat att döda henne och tillochmed gått ut efter hennes familj. Ilskan bubblade upp inom mig och nu förstod jag varför Niall sett ut som han gjort.
-Niall, jag mår bra nu. Du behövde inte bära mig, sa Kaylie samtidigt som Niall släppte ner henne i soffan.
-Kaylie, ingen kan må bra efter det där hotmesset, viskade Niall och de andra stelnade till. 
-Niall har rätt. Det här ska polisanmälas, konstaterade jag bestämt.
-Hotmess? sa Zayn frågande. 
-Vadå för hotmess? frågade Allison och de andra nickade frågande.
-Vad har hänt? frågade Louis. Jag berättade vad som stått i messet och sedan skickades mobilen runt i vardagsrummet. Niall hade ringt Paul och han skulle fixa allting. 'Tack Paul, går vi ut har vi privatbil så det är lugnt. Vi ses imorgon, take care!' sa Niall när han avslutade samtalet.
Stämmningen var helt annorlunda nu, inte lika spänd. Niall gosade med Kaylie i soffan och Harry pussade på Allison. Brianna satt brevid mig i soffan och hennes hand låg i min.
-Hörrni, vad säger ni om att åka ut och äta middag ikväll? sa Louis och log stort. 
-Jaa! Vi kan åka till någon fin restaurang här i närheten och käka! svarade Zayn. Vi alla kom överens om att det var en grym ide. Ali, Bri och Kaylie fixade sig klara och jag bytte kläder tillsammans med de andra killarna. 
-Är du säker på att det här är bra för Kaylie? frågade jag och drog på mig en vit tröja. 
-Ja, jag tror det. Vi kan inte sluta leva pga det här. Kaylie förtjänar att ha lite kul, sa Niall och log. Jag nickade för mig själv och satte vax i håret. Den här kvällen skulle bli oförglömlig.
 

 Äntligen ett nytt kapitel! Förlåt för all väntan! Äntligen fredag nu också.:) Visste inte riktigt vilka bilder jag skulle ta till detta kapitel, så det blev som det blev..
15 kommentarer för nästa del! Trevlig helg, fina läsare!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-12-07 13:22:02

Åhh, vad bra!! Skriv meraaa!:D

Svar: Tack!:)
None None

Postat av: Jenna

Publicerad 2012-12-07 14:14:45

Bästa! :D
Love it! Din novell e såå bäst!

Svar: Hihi, tack:)
None None

Postat av: Julia

Publicerad 2012-12-07 16:20:19

ohh, vad spännande! MERA:P

Svar: Tack, det kommer!:D
None None

Postat av: DaisY

Publicerad 2012-12-07 20:22:02

nej vad bra! längtar till nästa!:D

Svar: Hihi, tack!:)
None None

Postat av: Erika

Publicerad 2012-12-07 22:40:36

Äntligen nytt kapitel. Men det var värt väntan. Längtar tills nästa kapitel. Du är verkligen grym på att skriva ! :D

Svar: Åhh, tack så mycket! Blir så glad! :D
None None

Postat av: Johanna & Rebecca

Publicerad 2012-12-07 23:14:50

Vinn Harry Styles halsband, nu har ni chansen!
Gå in på bloggen och läs mer, direktlänk här: http://onedirectionerever.blogg.se/2012/december/tavling-ar-ni-intresserade.html

Postat av: Elin

Publicerad 2012-12-08 01:08:41

Sjukt bra novell! kunde inte sluta läsa!

Svar: Hihi, tack!:)
None None

Postat av: Leila

Publicerad 2012-12-08 10:54:40

Assåå åååhh! Du e så duktig! Den här novellen kommer jag följa!:)

Postat av: Juni

Publicerad 2012-12-08 11:07:38

Hoppas dom åker och festar elr ngt sånt! haha, älskar bloggen!:)

Svar: Hihi, tack!
None None

Postat av: Mimmi

Publicerad 2012-12-08 14:16:37

Love it!:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! I den här bloggen skriver jag noveller om världens största pojkband One Direction! Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men det kan bli lite stressigt med skolan, fritiden osv. Hope you like it anyway! :) Kontakta mig på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela